Financije
StoryEditor

Branka Bajt (HT): Snažan brend pokazatelj je snage organizacije, kvalitete usluge, istodobno i povjerenja korisnika

15. Lipanj 2023.
Branka Bajt
Što je kompanija uspješnija i veća, i odgovornost je veća te je teže održati lidersku poziciju brenda, što znači da kontinuirano morate biti nekoliko koraka ispred konkurencije. Posebno je to važno danas kada se pred brendove postavlja više zahtjeva nego ikada dosad i to u vrlo širokom rasponu

Utjecaj i svrha brenda stalni su, ali mijenja se okružje, pojavljuju se nove tehnologije koje stvaraju nove mogućnosti. Istodobno i neizbježno s time rastu i očekivanja korisnika i zaposlenika te zahtjevi za brendove da ostanu relevantni i uspješni. Sažela je tako Branka Bajt, direktorica brenda u Hrvatskom Telekomu, bit brendiranja. Pri tome primjećuje i da iako istraživanja govore da najveća vrijednost brendova leži u njihovoj nematerijalnoj vrijednost, u digitalno vrijeme svi tražimo opipljivost brendova koji ispunjavaju konkretnu svrhu, ne samo određeni zadatak.

Kako izgrađujete brend HT-a? Što na taj način poručujete?

– To je pitanje za milijun dolara, odgovor nije jednostavan. Ni put izgradnje, nadogradnje i stalnog održavanja kao jednog od omiljenih brendova nije kratak, štoviše. Snažan brend pokazatelj je snažne organizacije i kvalitetne usluge, a istodobno i izraz povjerenja koje korisnici polažu u njega. Pritom sam protivnica teze da je u slučajevima gdje kompanija ima veliki tržišni udio i velike prihode lako izgraditi brend, a teško ugroziti ga. Upravo suprotno, što je kompanija uspješnija i veća, i odgovornost je veća te je teže održati lidersku poziciju brenda, što znači da kontinuirano morate biti nekoliko koraka ispred konkurencije. Isto tako, nikada ne možete biti zadovoljni i mirno spavati čak i ako ste lider u svakom aspektu brenda, kao što je to primjerice slučaj s nama. Telekomunikacije su iznimno dinamična industrija, ne samo u Hrvatskoj.

Putem programa ‘Iskreno. Zajedno.‘ u izravnoj interakciji s korisnicima otvoreno sagledavamo njihove komentare, prijedloge, kritike i onda prema njima djelujemo. Tako smo dosad analizirali više od 400.000 komentara, u razgovoru s korisnicima pronašli 40.000 rješenja, a temeljem tih razgovora pokrenuli 30-ak projekata

Za uspješnost iz perspektive brenda nužno je sagledati sve aspekte poslovanja, ali općenito i cijelu pojavnost na tržištu, počevši s komunikacijom. Da se razumijemo, dvije stvari temelj su bez kojeg ne ide: kvaliteta i inovativnost usluga, koje za rezultat imaju vrhunsko zadovoljstvo korisnika. Ali za brend je nužno da uspostavi kontinuiranu interakciju sa svojom publikom ako istinski želi biti uspješan.

Što čini razliku HT-ova brenda na tržištu?

– Predvođenje i samokritičnost. Predvođenje u smislu da smo svaki put mi bili ti koji smo uvodili neku veliku prekretnicu u telekomunikacijskoj industriji. Prva mobilna mreža, MAXtv kao prva digitalna televizija, prva 5G mreža, prvi metaverzumski događaj... Pritom se uvijek trudimo biti još bolji i gledamo što sve možemo poboljšati, jer uvijek ima prostora za napredak. Dobar primjer toga je i naš program ‘Iskreno. Zajedno.‘, u kojem u izravnoj interakciji s korisnicima otvoreno sagledavamo njihove komentare, prijedloge, kritike i onda prema njima djelujemo. Tako smo dosad analizirali više od 400.000 komentara, u razgovoru s korisnicima pronašli 40.000 rješenja te temeljem tih razgovora pokrenuli 30-ak projekata da budemo još bolji. Prema zadovoljstvu korisnika na prvom smo mjestu u Hrvatskoj, štoviše, među top tri smo kompanije u cijelom Deutsche Telekomu Europa, ali ne bježimo od činjenice da nismo savršeni, već svakog dana želimo biti bolji.

Što su sada najveći izazovi brendovima?

– Mnogi, možemo ih nazvati tradicionalni brendovi koji dugo postoje imaju izazove s digitalnom transformacijom. Brendovi da bi ostali relevantni i konkurentni moraju prilagoditi svoje poslovanje digitalnom okružju. Tu su i stalne promjene u medijskom okružju, gdje mediji kod kojih i dalje prevladava svojevrstan tradicionalni distribucijski, a ne komunikacijski mindset slabe svoju poziciju, a brendovi moraju pronaći nove načine za dosezanje ciljne publike. Potrošači sve više od brendova traže da budu održivi, odgovorni prema okolišu i društveno osviješteni. Ali nikako da to stane samo na praznoj ‘deklaraciji‘. Traže se inicijative, stajalište i djela, a ako ona izostaju slijedi opravdana kritika. Zatim tu je i pitanje personalizacije. Iako ljudi vole pripadati nečemu većem, cijene i jako vrednuju svoju individualnost, pa tako i korisnici očekuju personalizirano iskustvo i prilagođene proizvode i usluge. Brendovi nadalje moraju pratiti brzo mijenjajuće trendove i brzo reagirati kako bi ostali relevantni, pri čemu je idealan scenarij postavljati trendove. Postoji nestrpljivost i financijski pritisak na održivost brendova u vidu često kratkih rokova u kojima je potrebno ostvariti rezultate i to uz povećanu konkurenciju. Kao jedan od važnijih izazova tu je i brendovski aktivizam te nužnost strateškog opredjeljenja brenda angažirana u društvenim, političkim i ekološkim pitanjima kako bi stvarno i opipljivo utjecao na društvo i učinio ga boljim. Odgovornost je brendova upotrijebiti svoju snagu, važnost, platformu i resurse kako bi podigli svijest, educirali javnost i promicali promjene.

Koliko je važno uključivati se u nove oblike poslovanja i na tome graditi brend?

– Najgora stvar koju brend ili bilo koja kompanija koja želi biti uspješna u budućnosti može napraviti je ostati na mjestu. Čak ako je to mjesto i ono lidera, statičnost znači poraz. Na listi BrandFinace Global 500 među 11 najvrjednijih brendova na svijetu devet ih je tehnoloških, jedanaesti je upravo Deutsche Telekom, kojeg je HT dio, a koji je ujedno i najvrjedniji europski brend. Amazonu su se mnogi podsmjehivali na ideji prodavanja knjiga online, Apple je s PC-jem računala učinio osobnima, s iPodom ‘pretumbao‘ svijet glazbe, s iPhoneom poslao mnoge u ropotarnicu povijesti. Karakteristika modernih brendova je uvijek gledati što još napraviti, kako rasti i razvijati se, kako identificirati i kreirati potražnju gdje još nema ni ponude.

Od prošle ste godine stoga ušli u esport i pokrenuli međunarodni ‘Telekom eSports Championship‘.

Ideja o međunarodnom natjecanju počela se ‘kuhati‘ tijekom druge sezone Hrvatski Telekom e-Lige jer smo kao lider u esportskom segmentu željeli podići ljestvicu te cijelu priču obogatiti novim naslovima. Esport ne poznaje fizičke granice i ima izrazit regionalni i međunarodni karakter te se igrači iz regije često povezuju i grupiraju preko raznih platformi poput Discorda. S obzirom na to da je naš T brend prisutan i u Crnoj Gori i Sjevernoj Makedoniji, počeli smo razgovarati o pravom regionalnom natjecanju. U isto je vrijeme Deutsche Telekom, u suradnji s nama, odlučio zakupiti međunarodnu natjecateljsku platformu Faceit, kojom se mogu koristiti sva tržišta unutar Deutsche Telekoma.

Utjecaj ‘Telekom eSports Championshipa‘ na brend je velik i bilježimo vrhunske rezultate u preferenciji i afinitetu prema našem brendu među mladima. To nam je bitno jer ako uzmemo da je brend živi organizam onda je ključno povremeno ga i malo pomladiti, vezati uz njega mlađu publiku

I tako je zajedničkim trudom Deutsche Telekoma, Hrvatskog Telekoma, Crnogorskog i Makedonskog Telekoma nastao ‘Telekom eSports Championship‘, koji je već danas najuspješnije regionalno natjecanje s velikim potencijalom da izraste u veliko europsko natjecanje.

Kako taj iskorak utječe na brend?

– Utjecaj ‘Telekom eSports Championshipa‘ na brend je velik i bilježimo vrhunske rezultate u preferenciji i afinitetu prema našem brendu među mladima. To nam je bitno jer ako uzmemo da je brend živi organizam onda je ključno povremeno ga i malo pomladiti, vezati uz njega mlađu publiku te tako putem proizvoda i usluga prilagođenih njihovom životnom stilu organski graditi bazu zadovoljnih i vjernih korisnika. U tome smo uspjeli, ali na ovome ne namjeravamo stati već imamo ambiciozne planove za budućnost.

Što je cilj i poruka ‘Telekom eSports Championshipa‘?

– Naša namjera nije samo pružiti sjajno iskustvo gejmanja na vodećoj mreži nego i povezati mlade iz Hrvatske, ali i iz cijele regije i Europe pod krovnom porukom ‘esport nije samo igra‘. Esport je i zajednica, prilika za socijalizaciju i izgradnju važnih vještina za budućnost. I to je jedan oblik brendovskog aktivizma. 

Održan Telekom eSports Championship Nagrade ukupno iznosile 21.800 eura

U subotu je održano finale HT-ovog Telekom eSports Championshipa za kojeg se ove godine registriralo 907 igrača, odnosno prijavilo se 30 posto više semi-pro i pro igrača i timova u usporedbi s godinom ranije. Pobjednici su Jake bube, Void Esporst i CLA_marac90, a nagradni fond iznosio je 21.800 eura. Ove godine novost je da su, osim igrača iz Hrvatske, Crne Gore i Sjeverne Makedonije, u natjecanju mogli sudjelovati i igrači iz drugih država unutar Europske unije, Velike Britanije i Švicarske. Natjecatelji su odmjerili snage u igrama Counter-Strike: Global Offensive, FIFA23 i League of Legends. HT je i ove godine nastojao u sklopu natjecanja širiti svijest o odgovornom ponašanju u online svijetu.

Sadržaj omogućio hrvatski telekom.

22. studeni 2024 11:13