Ina u Bakarskom zaljevu, u postojećoj luci unutar granica Rafinerije nafte Rijeka, planira izgradnju novog operativnog gata, kojim će povećati kapacitete i sigurnost otpreme i dopreme iz rafinerije te omogućiti pristajanje većih brodova za prijevoz nafte i naftnih prerađevina, potvrdili su iz Ine.
Novo operativno pristanište pridonijet će i sigurnosti opskrbe domaćeg tržišta. Neslužbeno se vrijednost te investicije u ovoj fazi procjenjuje na više desetaka milijuna eura.
Kako navode iz Ine, taj se projekt nadovezuje na završetak projekta nadogradnje Rafinerije nafte Rijeka.
Projekt nadogradnje i modernizacije Rafinerije nafte Rijeka obuhvaća izgradnju novog postrojenja za obradu teških ostataka i rekonstrukciju postojećih postrojenja, nakon čega se očekuje povećanje kapaciteta za preradu sirove nafte i proizvodnju dizela, a time i potreba za povećanim lučkim kapacitetom.
Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja u veljači je izdalo je rješenje o prihvatljivosti zahvata naziva ‘Izgradnja nove luke Rijeka‘ za ekološku mrežu, a iz Ine najavljuju da će odluka o konačnom iznosu ulaganja biti donesena nakon završetka pripremnih aktivnosti, tj. izrade potrebne projektne dokumentacije.
Prema rješenju Ministarstva, zahvat se planira na jugozapadnom dijelu Bakarskog zaljeva, a obuhvaća kopneni i morski dio ispred postojećeg rafinerijskog spremničkog prostora, koji se nalazi u produžetku postojeće luke Bakar, s tri operativna gata u smjeru jugoistoka.
Novi gat bit će izgrađen kao betonski T-pristan s bočnim vezom, spojen na postojeću infrastrukturu, s mogućnošću prihvata brodova do 80.000 tona nosivosti, duljine do 230 metara, tzv. Panamax brodova.
Unutar luke bit će i nova pristupna prometnica, a na servisnoj platformi bit će pretakačke ruke, pomoću kojih će se obavljati prekrcaj naftnih derivata te ostala procesna oprema i infrastruktura.
Novi gat posve će zamijeniti postojeći gat 3, koji više neće biti u pogonu, kao i neobnovljeni postojeći gat 7, dok će gat 5, moderniziran u ranijim investicijskim ciklusima u luci Bakar, i dalje prihvaćati brodove nosivosti do 20.000 tona, duljine do 180 metara.
Ukupna površina obuhvata zahvata iznosi oko 64.683 četvorna metra, od čega kopneni dio iznosi 16.911, a morski dio 47.772 četvorna metra.
Iz Ine navode da je projekt „Izgradnje nove luke Rijeke“ u fazi izrade projektne dokumentacije te da je cilj te faze ishođenje građevinske dozvole, zatvaranje financijske konstrukcije i ostvarivanje preduvjeta za početak izgradnje.
Ističu i da su u Luci Bakar sada u funkciji tri operativna gata, preko kojih se svakodnevno doprema i otprema roba iz Rafinerije nafte Rijeka.