Ovu ću kolumnu posvetiti do sada neregistriranoj, ali barem desetak godina živoj gospodarskoj djelatnosti 'navlačenje poduzetnika'. Da na tom 'tržištu' konkurencija jača pokazuju 'ponude' triju tvrtki – EPS digitala (vlasnik Goran Filipović), Business registera (Ivan Jurčević) i Gospodarskog popisa (Mario Škegro) – novopečenom poduzetniku. Sve tri tvrtke poslale su mu fakture ne bi li im platio da ga upišu u svoj famozni registar.
Srećom, poduzetnik nije nasjeo na njihov pokušaj navlačenja. Podsjećanja radi za sve novopečene poduzetnike i one koji će to postati, riječ je o vrlo jeftinom triku da ljudi poput Filipovića, Jurčevića i Škegre dođu do nezasluženog novca jer je sadržaj 'ponude' u popratnom pismu neuobičajen. Naime, u predmetu pisma ne piše 'ponuda za upis…' nego samo 'Upis u EPS Registar poslovnih subjekata', što primatelja navodi na pomisao da je riječ o nečem obveznom. Ili pak Business register u predmetu obraćanja poduzetniku piše 'Poziv na upis u Business register' (zašto 'poziv', koji zvuči obvezujući, zar nije logičnije upotrijebiti riječ 'ponuda'), a u popratnom pismu Gospodarskog registra uopće nema predmeta obraćanja poduzetniku, nego na početku pisma piše da se upis u registar vrši u skladu s općim uvjetima, odnosno pismo ne počinje s 'nudimo vam uslugu' ili slično te 'ako ste zainteresirani, molim vas da se javite'. A koji su to opći uvjeti, piše na poleđini, ali njihovo čitanje ne pomaže čitatelju i manje pažljiv poduzetnik mogao bi nasjesti na te trikove misleći da je to još neki parafiskalni namet koji se mora platiti, pa bi to i platio.
Nalaz 'investigativnog tima'
Doduše, EPS digital i Business register tek na kraju pisma navode da je to ponuda, i to neobvezujuća, što je, mora se priznati, napredak u odnosu na ranije slučajeve, ali to ih ne opravdava za njihov postupak. Jer da su imali čiste namjere prema poduzetniku to bi stavili na početak teksta ili čak u predmet obraćanja poduzetniku. Gospodarski registar pak nema ni riječi o neobvezujućoj ponudi.
Našem poduzetniku, dakle, stigle su tri različite cjenovne ponude. Najpovoljniji je EPS digital, koji za upis u svoj registar traži 390 kuna, pet kuna je skuplji Business register, a ta je usluga Gospodarskog popisa najskuplja – traži 480 kuna.
Kad bismo ironizirali tu priču, mogli bismo napisati da je Liderov investigativni tim do duboko u noć analizirao te tri ponude i potvrdio postavljenu tezu da su cijene različite. To znači da je moguće da su se na tržištu navlačenja poduzetnika dogodile fundamentalne promjene, pa će u tom smislu Gospodarski registar prema svemu sudeći morati uskladiti svoju cjenovnu politiku želi li i dalje ostati konkurentan i jedan od tržišnih lidera u navlačenju poduzetnika.
Legalno, ali bezobrazno
A što drugo, dragi čitatelju, i napisati na te 'ponude' vlasnika famoznih registara, nego pokušati to ironizirati. Jer, ponavljam, i ranije sam o tome pisao, a pisali su i drugi mediji, posebna upozorenja o tome objavljivala su gospodarska udruženja, ali kako vidimo te tvrtke i dalje uporno nastoje na prijevaru izvući novac od poduzetnika. Jer kako sam jednom već napisao, takva usluga je legalna, ali način na koji Filipović, Jurčević, Škegro i drugi koji to rade najblaže rečeno je nekorektan. Zapravo, bolje reći bezobrazan. Zato ću još jednom ponoviti – takva pisma s uplatnicom koja šalju takve tvrtke svaki poduzetnik može zgužvati i baciti u kantu za smeće. Ili još bolje – u kantu za otpadni papir. Ako vam pak fali papira za potpalu roštilja, sačuvajte te fakture. A možda zbog moguće nestašice plina te račune treba sačuvati da biste potpalili drva u peći za grijanje. Dakle, neke koristi od tih računa ipak možete imati.
POST SCRIPTUM
Poslao sam upit trima tvrtkama u kojem sam naveo da to smatram čistim pokušajem prijevare članova poslovne zajednice. Odgovor nisam dobio, a u pismu sam naveo i sljedeće: 'Naime, na početku obrazloženja vaših faktura namjerno izbjegavate navesti da je riječ o ponudi (koja može i ne mora biti prihvaćena) te sugestivno navodite da se upis u registar provodi sukladno općim uvjetima, čime neiskusne poduzetnike ili poduzetnike preopterećene poslovnim obvezama koji nemaju vremena da istražuju o čemu je riječ dovodite u zabludu jer misle da je vaša ponuda nešto obvezno. O tome ću opet pisati u sljedećem broju Lidera, a vas bih zamolio da mi odgovorite na pitanja:
1. Možete li reći koliko klijenata trenutačno imate?
2. Što točno korisno donosi poduzetnicima upis u vaš registar?'
{embed_digitalno_izdanje}{/embed_digitalno_izdanje}