Sve izazove s kojima se u životu ili u poslu susrećemo, ma koliko naizgled bili veliki i činili se nepremostivima, treba prihvatiti kao prilike i lekcije. Iako ćemo 2020. dugo pamtiti, i to prije svega po pandemiji, mjerama, novim načinima ponašanja i poslovanja, ona nas je i mnogočemu naučila. Stjecanje novih spoznaja i znanja dodatna su snaga za budućnost.
Gotovo sve gospodarske aktivnosti nakratko su bile zaustavljene i sâm opstanak u takvim okolnostima za većinu je kompanija bio poprilično velik izazov. Briga o zdravlju zaposlenika postala je neoborivo prioritet na ljestvici, a istodobno je trebalo očuvati poslovanje i financijsku stabilnost. Ova nas je kriza suočila s nekim specifičnim osjetljivostima poslovanja i potaknula nas na unaprjeđenja u svim segmentima.
Dugoročno pozitivne promjene
Isto smo tako učvrstili spoznaje o svojim prednostima i kvaliteti koju nudimo i još jednom potvrdili svojim kupcima pouzdanost i u vrlo zahtjevnim okolnostima. Kriza s kojom smo suočeni zahtijeva brze reakcije i prilagodbu te stalnu usredotočenost i odlučnost. AD Plastik Grupa dokazala je kako se s time umije i može nositi. Iako je automobilska industrija snažno pogođena krizom, u nju je samu ubrzanim transformacijama i restrukturiranjima donijela dugoročno pozitivne promjene. Svima nama poznat način poslovanja nepovratno je promijenjen i to trebamo prihvatiti, dovoljno se brzo i kvalitetno prilagoditi te nastaviti daljnji rast i razvoj u skladu s tržišnim okolnostima. U sljedećem ćemo se razdoblju usmjeriti na smanjenje rizika u svim segmentima poslovanja, povećanje efikasnosti dobavnog lanca i optimizaciju troškova, ali s jasnom vizijom vlastite budućnosti.
Iako vjerujem kako je najgore razdoblje iza nas, trebat će još neko vrijeme da se brojevi vrate na razine prije krize. Očekujemo da će iduća godina donijeti blag oporavak, ali novi način poslovanja donijet će i mnogo veći oprez. Veliki globalni proizvođači automobila u sljedećoj će godini predstaviti svoje strategije i buduće modele vozila, što su za nas nove i velike prilike koje ćemo sigurno pokušati iskoristiti. Za to smo se pripremili i pravilno usmjerili svoje potencijale, a ostaje nam da budemo dovoljno brzi, efikasni, vješti i konkurentni.
Vjerujem da ćemo u tome uspjeti i tako maksimalno iskoristiti val oporavka za koji se nadamo da će biti i brži od predviđanja. Naša je kompanija posljednjih godina rasla brže od tržišta, zato nema razloga da takav ne bude i naš oporavak. Samo smo u posljednje dvije godine ugovorili više od 320 milijuna eura novih poslova, što potvrđuje naš stabilni tržišni položaj i ujedno nam ulijeva sigurnost poslovanja u budućnosti.
Prilika za AD Plastik
Proizvođači automobila neprekidno razvijaju nove modele vozila, izrađuju se dugoročni planovi te dogovaraju novi poslovi. To je prilika za nas kao kompaniju jer svoj smo status pouzdanog i kvalitetnog partnera potvrdili i u ovim iznimno zahtjevnim okolnostima. Izrađujemo komponente vozila za zahvalan tržišni segment i pronašli smo dobru nišu unutar automobilske industrije. Pogonski se sklopovi mijenjaju i vozila su sve laganija, što je dodatna prilika za AD Plastik Grupu. Sve više se upotrebljavaju plastične komponente, što je prednost za nas kao dobavljača koju ćemo sigurno dobro iskoristiti. Naša je proizvodnja visokoautomatizirana, a iskustvo i znanje sigurno su naša komparativna prednost.
Ulaganja u nove kompetencije započeta prije krize nužna su za opstanak na tržištu. To dokazuju i novi poslovi sklopljeni zahvaljujući naporu uloženom proteklih godina. Poslovanje u globalnom okružju dobavljača automobilske industrije zahtijeva razvoj novih poslovnih modela i oblika suradnje radi povećanja i razvoja vlastitih kompetencija. Zbog krize smo bili primorani na djelomičan predah u tom segmentu, ali zato smo unaprijedili svoja znanja i razvoj. Naš je dugoročni cilj iskorak u kompetencijama i konkurentnosti kako bismo učvrstili položaj na tržištu u razvoju i proizvodnji automobilskih komponenata, što je naša osnovna djelatnost.
Naša je vizija nepromijenjena i jasna: daljnji rast i razvoj AD Plastik Grupe. Snažan rast koji smo ostvarivali posljednjih godina i dalje je dio naše dugoročne strategije na svim tržištima na kojima poslujemo. Okolnosti su nas na neko vrijeme usporile, ali nisu nas zaustavile. Mijenjamo se, prilagođavamo i unaprjeđujemo poslovanje i imamo stabilnu financijsku poziciju koja nam olakšava svladavanje krize. Vjerujem kako će 2021. godina donijeti malo bolje tržišne okolnosti te smo u skladu s time postavili i svoje planove i ciljeve.
Zajedništvo i u budućnosti
Godina pred nama nosi nam nove izazove, optimiranje troškova, održavanje financijske stabilnosti i održivosti poslovanja te daljnju prilagodbu epidemiološkim i globalnim okolnostima. Istodobno ćemo stvarati nove prilike te nastaviti aktivnosti i pozicioniranje na tržištu kako bismo nakon završetka krize bili još bolji i spremniji za nov uzlet.
Naša kultura zrcali zajednički uspjeh, predanost pozitivnim promjenama zajedno s kupcima, zaposlenicima, dioničarima, partnerima i zajednicama. Prihvaćajući promjene i unaprjeđujući suradnju, kontinuirano pomažemo svojim kupcima u ostvarenju njihovih ciljeva na zadovoljstvo svih dionika.
Najljepše što je ova kriza iznjedrila jest zajedništvo, koje ne smijemo zaboraviti ni u budućnosti. Nikada se nismo više zauzimali za stvaranje zajedničkog uspjeha i tim smjerom nastavit ćemo jedriti i dalje.