Konferencije i edukacije
StoryEditor

Marketing & Sales by Numbers: Novi alati udaljavaju kompanije od korisnika, zato su potrebne nove vještine

07. Srpanj 2023.
Gordana Gelenčer, Bruno cigrovski, Dragan Jovičić i Neda Čekalj Ćevidfoto Ratko Mavar
Pišu: Anamarija Mujanović i Donatella Pauković

Salesforce, globalna CRM platforma ‘u oblaku‘ koja omogućava kompanijama upravljanje podacima korisnika, prodajom i marketinškim kampanjama stvara ogroman utjecaj na globalno tržište s obzirom da dnevno kreira 6,2 milijuna prodajnih prilika, tvrdi Dejan Rogan, voditelj poslovnih rješenja tvrtke HSM. 

Na osmoj Liderovoj konferenciji Marketing & Sales by Numbers Rogan je održao predavanje pod nazivom ‘Prodajni trendovi za rast prihoda‘ kojom je objasnio koliki utjecaj Salesforce ima za kompanije. Naglasio je da umjetna inteligencija u biznisu i tehnologiji nije nova pojava te da se nalazimo u novom svijetu koji se kontinuirano mijenja pa ‘trebamo prigrliti promjene i biti agilni u onome što radimo i kako radimo‘.

image

Dejan Rogan

foto Ratko Mavar

Rogan je istaknuo da su kompanije sve više udaljenije od svojih korisnika zbog novih alata pa su zato potrebne nove vještine i neke nove tehnologije, a kompanije se trebaju prilagoditi nekim novim regulacijama i novim stakeholderima.

– TikTok je jedan kanal koji kompanije moraju iskoristiti jer generacije koje ga koriste danas su budući kupci kompanija – objasnio je Rogan dodajući da se model za uspjeh promijenio, a mijenjat će se sve brže jer dok je nekada vrijedilo da veliki pobjeđuju male, sada smo u fazi kada brzi pobjeđuju sporije, odnosno agilniji i relevantniji pobjeđuju sve ostale. 

Rogan je istaknuo da je glavna snaga Salesforcea to što se sve nalazi na jednoj centraliziranoj i sveobuhvatnoj platformi bez obzira kojim se područjem bavili, a svakako se ne smije zaboraviti first-party-data odnosno činjenica da podaci koje kompanije dobivaju direktno od svojih klijenata, odnosno korisnika stoje na jednom, glavnom, mjestu.

Niska svijest o mogućnostima DAB-a

Osim o Salesforceu, na Liderovoj se konferenciji govorio i o radiju, pa se tako jedan od panela bavio time kako digitalizacija utječe na kvalitetu programa i emitiranja, odnosno koje su konkretne prednosti za nakladnike i oglašivače. Na panelu su govorili Neda Čekolj Ćevid, direktorica Radio grupe, Bruno Cigrovski, voditelj projekta DAB+ u tvrtki Odašiljači i veze te Dragan Jovičić, tehnički direktor u Radio Istri. 

image

Gordana Gelenčer, Bruno cigrovski, Dragan Jovičić i Neda Čekalj Ćevid

foto Ratko Mavar

Govoreći o DAB-u, odnosno digitalnom radiju, Cigrovski je istaknuo da je pokrivenost mreže u Hrvatskoj trenutno 90 posto, a prošle su godine Odašiljači i veze imali značajnu investiciju od milijun eura pa sada imaju 27 odašiljača diljem Hrvatske. Ipak, kako većina hrvatskih građana radio sluša uglavnom u vozilima, čak 93 posto autocesta je mrežno pokriveno.

Iako se ljudi premalo razumiju i ne znaju točno što je DAB, odnosno i dalje slabo razumiju razliku između digitalnog radija i radija na internetu tu postoji velik prostor za promociju DAB-a jer, kako je rekao Cigrovski ‘DAB je europska priča i samo je pitanje vremena kada će svi prijeći na to‘.

image

Bruno Cigrovski

foto Ratko Mavar

No DAB bi, smatra Jovičić, trebali promovirati nakladnici, odnosno one radijske postaje koje se nalaze u DAB-u, baš kao i regulator koji treba olakšati FM-ovima da prijeđu na digitalnu mrežu. 

– Svi radiji koje žele ići dalje sigurno će ići prema DAB-u – rekao je Jovičić dodajući da se već neko vrijeme iskazuje zabrinutost oko toga da će analogni radio propasti kada nastupi era digitalnog.

image

Dragan Jovičić

foto Ratko Mavar

Čekolj Ćevid je pak istaknula da je radio masovni medij, a ono što je najvažnije oglašivaču je slušanost pa bi svakako trebalo još više promovirati DAB s obzirom da i dalje ima iznimno nisku slušanost jer ljudi nemaju prijemnike za DAB ili ih ima tek mali broj ljudi. 

– Potrebna je suradnja s Agencijom za elektroničke medije, ali i nakladnicima i televizijom jer ljudi trebaju čuti koje su prednosti DAB-a i zašto uopće prijeći na DAB – objasnila je Čekolj Ćevid naglašavajući još jednom da oglašivače zanimaju visoke brojke, a radio bi ih svakako mogao postići. 

image

Neda Čekalj Ćevid

foto Ratko Mavar

Oglašivači iskoristili kolačiće

Što ukidanje tzv. ‘kolačića‘ znači za krajnje korisnike, ali i za digitalne medije? Drugim riječima, čime će se marketinški stručnjaci ‘hraniti‘ kada nestanu kolačići raspravljali su Mario Frančešević, direktor tvrtke SeekandHit, Ivan Pleše, predsjednik Hrvatske udruge digitalnih izdavača te Tomislav Skorup, Head of Performance u agenciji 404, a panel je moderirao Zorin Radovančević iz tvrtke Escape.

– Kolačići nam danas služe za tri stvari – analitičke, personalizirane i monetizacijske funkcionalnosti. Najvažniji segment je monetizacijski koji medijima, pa onda i oglašivačima omogućuje da efikasnije targetiraju korisnike i potencijalne kupce te da svoj marketinški budžet učine efikasnijim. To sada već nekoliko godina nestaje – rekao je Pleše.

image

Ivan Pleše

foto Ratko Mavar

Najizloženiji su pri tome, napomenuo je Skorup, napredniji oglašivači kojima se puno toga veže za personalizaciju sadržaja.

– Oglašvanje prethodno zainteresiranim skupinama je trenutno dominantno na kolačićima i za valorizaciju budžeta klijenta će biti zanimljivo kada taj dio nestane. Klijenti će tu, odnosno web stranice, biti najizloženije, u tom monetizacijskom segmentu – rekao je Skorup.

image

Tomislav Skorup

foto Ratko Mavar

Međutim, kolačićima to nije bila osnovna funkcija, već su oni prvenstveno stvoreni kako bi korisnicima omogućili lakše kretanje po internetskim stranicama, odnosno korisničko iskustvo, napomenuo je Frančešević.

– Oglašivačka industrija iskoristila je kolačića. Problem jest što su u tom cijelom lancu od platformi, medija, oglašivača svi imali koristi od kolačića – dodao je Frančešević.

image

Mario Frančešević

foto Ratko Mavar

Marketingaši neće moći mjeriti podatke kao sada i oglašivači će više plaćati za to, a najveći strah je za male brendove koji neće moći uspjeti bez tehnološke pozadine, koju najčešće nemaju, zaključak je panela.

image

Zorin Radovančević, Ivan Pleše, Tomislav Skorup i Mario Frančešević

foto Ratko Mavar
22. studeni 2024 12:52