Konferencije i edukacije
StoryEditor

Među kompanijama u autoindustriji prevladavaju dobri ugovori i fer odnosi s kupcima

04. Srpanj 2023.
10. konferencija o izvozu, Zlatko Bogadi, Srebrenka Saks, Marin Škufca, Manuela Tašlerfoto Rene Karaman

Opskrbni lanci u autoindustriji danas su 100 posto stabilizirani, ali je istina da se proizvodi 20 posto manje automobila, makar to ima drugačije uzroke. Kod nas nije toliko prisutan problem transporta, već radne snage kao i u cijeloj Europi.

U autoindustriji postoji paradoks, s obzirom da je riječ o relativno zatvorenom društvu. Ne možete doći s najmanjom cijenom i proizvoditi za bilo koje proizvođače automobila. Kvaliteta i pouzdanost su nužni, nakon čega se za cijenu više-manje možete dogovoriti - rekao je na 10. Liderovoj konferenciji o izvozu Zlatko Bogadi, član Uprave za proizvodnju, logistiku i kvalitetu u AD Plastiku. 

image

10. konferencija o izvozu, Zlatko Bogadi

foto Rene Karaman

Kao što je već spomenuto, proizvođači automobila prošle su godine proizveli 20 posto manje automobila, ali svejedno su ostvarili ekstraprofit. Prilagodili su poslovanje lancu dobave koji postoji, u kojemu je AD Plastik jedan od najvažnijih čimbenika. Makar je veliki izazov predstavljala cijena materijala, Bogadi je napomenuo da među kompanijama u autoindustriji prevladavaju dobri ugovori i fer odnosi s kupcima. Također, s dobavljačima svakih tri do šest mjeseci revidiraju cijenu s obzirom na cijenu transporta i rada na tržištu. 

- Tijekom pandemije naša su ostvarenja bila puno iznad očekivanja. Razlog tome je prije svega organizacija i strategija koju naša tvrtka ima i brzina prilagodbe svim tim novonastalim situacijama. Tijekom pandemije bili smo skoro jedini zračni prijevoznik koji je mogao osigurati globalnu trgovinu kroz cijeli period. Te mogućnosti su pridonjele rastu puno iznad očekivanja. Naš je posao pripremiti i isporučiti robu i u tome smo vrlo uspješni... Kao i velika većina prijevoznika, rasli smo dvocifreno od 2020. do 2022. i taj rast je i dalje prisutan, ali se usporava - objasnila je Srebrenka Saks, predsjednica Uprave u DHL Internationalu. 

image

10. konferencija o izvozu, Srebrenka Saks

foto Rene Karaman

Održivost postaje ključna za konkurentnost 

Saks je dodatno naglasila da se DHL vječito prilagođava gospodarskim (ne)prilikama, ali i novim pravilima održivosti. Održiva logistika ono je čemu DHL stremi, a to nije samo nešto na agendi njihove grupacije, već svih gospodarstvenika. Ipak, kada govorimo o DHL-u, pitanju održivosti se pridaje velika važnost. Jedan posto EBITDA-e ide u smjeru održivosti cijele grupe, naglašava Saks, a riječ je o milijardama eura. 

Prva je etapa ulog od sedam milijardi eura do 2026. s ciljem elektrifikacije njihove flote jer je kompanija veliki potrošač cestovnog i zračnog prijevoza, a do 2050. planiraju biti 100 posto ugljično neutralni. 

- U pomorskom prijevozu vozarine su trenutno jako niske i na brodovima ima prostora koliko god hoćete, za razliku od prošle godine kada je to bilo suprotno. Brodari u ovom trenutku nikako nisu zadovoljni jer s ovakvim vozarinama oni gube prihode. 

U zadnje dvije godine knjige narudžbi su se povećale i brodovi su naručeni, međutim dugoročno u svijetu vlada nedostatak flote i to će se sigurno u nekom trenutku odraziti i postati problem. Manjak svjetske flote u generalnom brodarstvu i short sea brodarstvu je problem. Rast vozarina ćemo prije svega osjetiti zbog zelene tranzicije jer se oni moraju tome prilagoditi i vrlo brzo će se dogoditi rast vozarina, nadam se da ne na razini na kojoj smo to imali priliku vidjeti u prošlosti - komentirao je Marin Škufca, izvršni direktor Liburnia pomorske agencije.

Prošla je godina za Liburniu bila najuspješnija ikada, a Škufca je otkrio da njihova snaga leži upravo u fleksibilnom poslovanju i apsolutnom prilagođavanju svim promjenama u gospodarstvu na koje reagiraju vrlo brzo i učinkovito. 

image

10. konferencija o izvozu, Marin Škufca

foto Rene Karaman
21. studeni 2024 02:20