Ako želiš nastaviti s rastom moraš biti fleksibilan a mi smo u krizi nastavili sa zapošljavanjem i iskoristili smo ovu krizu kako bi s kupcima i dobavljačima pojačali odnose i u sporedno s tim radili na povećanju prodaje. Također, uveli smo i neke nove proizvode, otišli smo u smjeru umjetne inteligencije i otvorili smo nova tržišta, pa smo sada s uredima prisutni u 11 zemalja. Plan je u idućih pet godina zaposliti još desetak ljudi svake godine u RH ali i u inozemnim uredima, rekao je Boris Popović iz alarm Automatike na okruglom stolu ‘ Hrvatski izvoznici i pobjednici pandemije. Kako dalje‘ koji se održao u sklopu Liderove konferencije ‘Pametni znaju čemu služi izvoz‘.
O poslovanju tijekom pandemije govorio je i Hrvoje Glavaš iz Ine koji je rekao kako Ina nije mogla rasti po stopama kako su rasli neki drugi ali da su zadržali razinu poslovanja, a što se izvoza tiče, morali su nadoknaditi izvoz derivata, izvozom sirove nafte.
- Ina je veliki i spor sustav, ali smo ipak ubrzali procese tijekom krize i nadam se da ćemo takav način rada i zadržati kada sve ovo prođe. Nama se dogodilo da je cijeli menadžment morao ući u puno operativnih stvari i odluke su se morale donositi u trenutku i to je pozitivna promjena – kaže Glavaš i dodaje kako su stavili fokus na efikasnost i agilnost koje trebaju ostati na istim razinama kao i do sada.
Što se pomorskog prometa tiče, on nikad nije stao pa Liburnia pomorska agencija nije osjetila veće probleme tijekom krize.
- Mi smo za vrijeme lockdowna odradili najveće projekte, a naš dobar rezultat je posljedica dobrih rezultata naših izvoznika – naglasio je Marin Škufca i dodao kako je prošla godina što se njih tiče bila sjajna.
Ove godine došlo je do promjena a veliki razlog rasta cijena sirovina je rast cijena transporta, dodao je Škufca i rekao kako je cijena transporta iz Kine sada 10 puta veća nego lani.
Planovi za 2021.
Za ovu godinu Alarm automatika planira povećati izvoz na 40 posto a trenutno su na oko 25 posto rekao je Popović. Kaže kako su trenutno najveći problem komponente kojih nema kao i čipova.
- Huawei je isključen sa Zapadnog tržišta a oni proizvedu oko 20 posto svjetskih čipova, a mi sada ne smijemo koristiti njihove čipove jer to nije u skladu sa zakonima EU – dodaje Popović.
Glavaš o planovima kaže kako je dugoročni cilj investicija u Rijeci kao i nedavna akvizicija Mola u Sloveniji koji će podići značajno izvoz INE, pa Glavaš kaže kako očekuju odlične rezultate ove godine.
Škufca kaže kako je Liburnia trenutno u akviziciji jedne transportne tvrtke kako bi bili što konkurentniji i kako ne bi imali dodatne probleme u logističkom lancu.
- Ove godine širimo portfelj usluga a u financijskom smislu na razini grupe očekujemo još veće prihode nego li ove godine – kaže Škufca.
Popović dodaje kako je ova kriza bila poseban jer su svi očekivali probleme u potražnji a dogodili su se problemi u ponudi.