Iz Bruxellesa se video vezom sudionicima Liderove konferencije 4. industrija revolucija, koja se upravo održava u Westinu, obratio Roberto Viola, direktor Opće uprave za komunikacijske mreže koji je ukratko izložio mjere poduzete u borbi protiv Covida-19. Točnije, izložio je ulogu koju su moderne tehnologije igrale u toj borbi, poput robota, superraučunala i telekomunikacija. Rekao je da mnogo toga možda nije bilo jasno na početku epidemije, ali je zato bilo jasno koliko će digitalizacija biti važna tijekom epidemije.
Tako je u bolnicama korištena umjetna inteligencija za analizu bolničkih slika, roboti za uzimanje testova i čišćenje bolnica, s tim da je i u ovom slučaju, kao i inače, problem bio uklopiti robote u normalno funkcioniranje bolnica. Pored toga, korištena su superračunala za analizu virusa i traženje efikasnih tretmana. Sva su ta računala, napomenuo je, povezana i rade na borbi protiv epidemije. Spomenuo je, očekivano, i mobilne aplikacije za praćenje kontakata koje su, doduše, naišle na niz problema u primjeni zbog pitanja o zaštiti privatnosti, iako je Komisija u međuvremenu izradila okvir za njihovu primjenu na razini Europske unije. Fond namijenjen oporavku Europe od epidemije težak 750 milijardi eura naglasak stavlja na digitalno i zeleno, rekao je na kraju, i svaki sektor, ne samo zdravstveni, može imati koristi od automatizacije i digitalizacije.
Nakon Viole na red je došao glavni govornik konferencije profesor Joe Peppard s američkog MIT-a koji je sudionicima pojasnio četiri načina na koja organizacije obično dolaze do najviše faze digitalne spremnosti za budućnost. Kako je rekao, istraživanja su pokazala da tvrtke obično traže digitalnu transformaciju u dva osnovna područja, bolje korisničko iskustvo i veća operativna efikasnost, a cilj je po obje ove osi doći do optimalne digitalne transformacije poslovanja. Prvi način je poboljšati operativnu efikasnost, potom i korisničko iskustvo (dobar primjer je banka BBVA), drugi način podrazumijeva poboljšanje korisničkog iskustva, a onda i operativne efikasnosti, dok treći istovremeno digitalno transformira obje osi (banka DBS). Četvrti način je posebno zanimljiv jer preskače postupna poboljšanja po osima u korist stvaranja potpuno novog entiteta koji objedinjuje visoku razinu transformiranosti poslovanja i u pogledu operativne efikasnosti i u pogledu korisničkog iskustva.
Analizom oko tisuću različitih kompanija, njegov tim je zaključio da se 23 posto njih nalazi u tom najpoželjnijem četvrtom kvadrantu. Peppard je napomenuo da nije zapravo važno kako se do njega dođe, nego samo da se dođe jer se u svakom slučaju uspjeh isplati. Što se tipičnih problema na ovim putevima do potpune digitalne transformacije tiče, postoje četiri ključna izvora problema. Prvi je određivanje tko odlučuje i koja su pravila (pravi ljudi za prave stvari), drugi uvođenje novog načina rada (promjena kulture), treći uvođenje organizacijskih promjena (smanjivanje kompleksnosti) te postizanje mentalnog sklopa platforme (povezivanje organizacijskih silosa).