Nicholas Matten, glavni direktor prodaje, marketinga i financija u Stiebel Eltron GmbH & Co. KG-u, istaknuo je da kontroling u budućnosti mora biti pokretač promjene jer jedini ima pristup svim informacijama.
Njegova tvrtka bavi se proizvodima vezanim uz centralno grijanje. Prošle su godine zaradili 550 milijuna eura, zapošljavaju 3800 ljudi te imaju 26 podružnica u 23 zemlje, što ih čini tipičnom njemačkom kompanijom srednje veličine. Drugi dio njihovog poslovanja predstavlja održivost, a to znači da njihov kontroling treba pratiti dva poslovna modela od kojih je jedan stabilan, a drugi ovisi o vanjskim utjecajima. Zato im je potreban sustav ranog uzbunjivanja jer direktore ne zanima što je bilo jučer, nego što može napraviti sutra. Stiebel Eltron imao je više od 38.000 slučajeva u kojima su bili izloženi riziku zbog izostanka dugoročnog planiranja, zbog čega je Matten shvatio kako kontroling mora postati dio brenda.
Dvjesto sudionika konferencije od njega je dobilo i niz savjeta vezanih uz kontroling budućnosti i vještine koje će kontroleri trebati imati.
Kao prvo, trebaju biti pokretači digitalizacije i predvoditi promjene pošto je sve što se ponavlja potrebno automatizirati. Također, moraju biti spremni izaći iz okvira ako se pojavi nešto neočekivano, biti dobri pripovjedači u razgovoru s direktorima, kao i inovatori koji su korak ispred tvrtke. Više vremena za nove zadatke kontrolerima će, između ostalog, omogućiti robotizacija i automatizacija procesa.
Sebastian Strobl, finacijski direktor Heinekena Croatia, održao je predavanje pod nazivom 'Jesmo li na pravom putu? Pitajte hladnjak!'.
Kontroling, napomenuo je, mora imati fokus na kvaliteti jer se nezadovoljstvo potrošača odražava na sam brend. Heinekenu bi u tome mogla pomoći povezana oprema sa senzorima koja šalje podatke u 'oblak', a prati sve od osnovnih podataka o nekom uređaju do stalnih informacija o njegovom trenutnom statusu.
- Kontroling ima sve veću ulogu i u razumijevanju ponašanja potrošača, kazao je Strobl ilustriravši to zanimljivim primjerima o navikama Hrvata po pitanju ispijanja piva.
Na jednoj lokaciji tako su utvrdili da se svake srijede ujutro ispije 18 litara piva, samo da bi shvatili kako se radilo o pogrešci prilikom servisiranja opreme. Utvrdili su i da Hrvati Premium proizvode najviše kupuju subotom, zbog čega su zaključili kako im promocija boca Heinekena u barovima vikendom nije potrebna.
U pozadini svega toga su kontroleri – oni moraju ponuditi ono što kupac traži i davati podatke prodavačima kako bi optimizirali poslovanje. Izuzetno snažan alat je digitalizacija, i upravo zahvaljujući njoj kontroleri imaju priliku razvijati se i doći do pozicije u kojoj ih se više ne gleda samo kao kontrolere.