U Hypo centru nastavljena je Liderova konferencija Marketing by numbers, a teme koje su obilježile drugi dio su društvene mreže i mediji.
Luka Stepinac iz CROZ-a osvrnuo se na društvene mreže i kako ih se može na najbolji način iskoristiti. U prvom redu njihova aplikacija odgovara na pitanje kako se vaš brend ponaša na društvenim mrežama, te kakav sentiment se veže uz taj pojam.
- Možete saznati tko i na koji način piše o vama, ali pitanja ima više nego što će vam bilo koji alat odgovoriti. Mi smo se potrudili da pronađemo najbolje rješenje, a prednost našeg proizvoda je što podržava hrvatski jezik – istaknuo je Stepinac.
Unazad nekoliko godina polje društvenih mreža postalo je obavezno u svim većim kompanijama. Tu je nastao problem kako analizirati i skupiti sve podatke. Stepinac je pojasnio kako sustav funkcionira. - Koncept sustava je da dohvaćujemo u realnom vremenu podatke, pohranjuju se i obrađuju. Sam tekst se analizira i pokušavaju se izvući ključne riječi i pronaći sentiment vezan uz objave. Nakon toga se opet sve pohranjuje i dostupno je klijentima za analizu – dodao je.
Okupljenima je prikazan i primjer aplikacije koja je pratila Europske izbore. Podatke su prikupljali od travnja, a najviše se komuniciralo preko Facebooka. Objasnio je da se klijenti mogu odlučiti na tri varijante, a ovisi o preferencama.
Inspirativno predavanje održao je Rok Cuderman, direktor marketinga Petrol Slovenija. Objasnio je da do većine informacija dolaze preko svojih kartica lojalnosti i za plaćanje. Na taj način dolaze do velike količine podataka koje onda moraju obraditi.
- Podatke skupljamo kako bi ih analizirali i znali prilagoditi marketinšku kampanju, te posljedično smanjiti troškove. Skupljamo tri grupe podataka demografske, bihevioralne i psihološke. Zbog velike količine morali smo napraviti centralno mjesto za obradu koje funkcionira odlično – rekao je Cuderman.
Važan dio u njihovom marketingu je predikativna analitika što je pojasnio na primjeru iz prakse.- Kada smo imali akciju prodaje trampolina znali smo da kupci tih proizvoda imaju vjerojatno dvorište, te smo onda im nudili proizvode koji bi im mogao dobro doći. To je najosnovniji primjer koji možemo koristiti – zaključio je Cuderman.
Kako inteligentno upotrijebiti podatke s društvenih mreža objasnila je Milica Cetinić iz agencije Jasno i glasno. Najteže područje za mjerenje je raspoloženje klijenata, a ostalo sve se može mjeriti pomoću raznih algoritama.
- Vi morate otkriti na kojoj društvenoj mreži imate zajednicu koja vas prati i s kojom želite komunicirati. To nisu samo Twitter i Facebook, već morate koristiti druge. Kod komunikacije morate biti ažurni jer publika ne trpi da čeka odgovor. Morate biti spremno na to – rekla je Cetinić.
Istaknula je da je bitno kako čitate podatke koje dobijete, te da nije cilj skupiti što više likeova.- Cilj je napraviti aktivnu zajednicu koja reagira na vaše poruke. Trebate steći povjerenje da neće zloupotrijebiti njihovo povjerenje. Morate definirati smjernice i biti svjesni da morate proći među korake kako bi došli do tog statusa. Na društvenim mrežama ništa se ne događa preko noći – dodala je.
Drugi dio programa zaključen je okruglim stolom na kojem su sudjelovali Luka Duboković iz BBDO-a, Ivana Mudrovčić iz Mazda Motor Croatia, Nikola Vrdoljak iz 404, te Siniša Waldinger iz Bruketa&Žinić.
- Jako volim brojke, a mislim da kreativci vole jer brojke nam olakšavaju posao. Najgori neprijatelj je kad ne znamo što činiti, kada tapkamo u mraku. Brojke nas vode prema rješenju, ali treba istaknuti da loše kampanje nastaju iz nesigurnosti klijenata. Uz pomoć podataka i brojki eliminiramo komponentu straha. Ali isto tako ti podaci su doveli do toga da naš posao nikad ne završava – rekao je Waldinger.
S njim se složio i Luka Duboković koji je istaknuo da Kreativi se mora olakšati kako bi imali što kvalitetniju kampanju.
- Bitno je imati dobru suradnju s klijentima kako bi njihov budžet bio dobro iskorišten. Nekad klijenti dolaze sa željama koje mogu dovesti do bacanja novaca. Komunikacija mora biti dvosmjerna, ali mnogi ne žele slušati agencije. Mi na kraju jesmo izvršioci naloga, ali moramo upozoriti klijente da taj zadatak nećemo moći napraviti u okvirima koje oni žele – rekao je. Velike promjene događaju se u svijetu marketinga. Dolaskom društvenih mreža mijenja se koncept praćenja rezultata kampanje.
- Sada se sve događa u realnom vremenu i potrebno je reagirati puno brže. Prije se čekalo da kampanja završi i onda se krene analizirati. Sada imamo puno načina kako da kampanju usmjeravamo. Imamo sve više podataka, ali to još uvijek nije dovoljno- smatra Nikola Vrdoljak.
Mazda Motor Croatia kampanje podatke dobiva skoro uvijek s globalne razine i tu nemaju previše utjecaja, ali mogu pratiti uspješnost.- Mi se ne možemo igrati sa samim oglasom, ali možemo prilagoditi malo kampanju i pratiti kakvi su rezultati. Mi imamo zadanu Kreativu, ali moramo pratiti zahtjeve za testnom vožnjom i proces od uzimanja projekta do konačne prodaje. To je na ono što možemo utjecati – rekla je Mudrovčić. Zaključak okruglog stola je da još uvijek kaskamo za svijetom, te da bi hrvatske tvrtke morale početi više koristiti big datu.