Na Liderovoj konferenciji ‘Marketing and Sales by Numbers’ koja se 9. lipnja održava u Kraš Auditoriumu u Zagrebu marketinški stručnjak i docent na EFZG-u Vatroslav Škare govorit će o tome što marketingaši moraju napraviti kako bi iskoristili puni potencijal svoje struke
Primjena tehnologije u marketingu i razvoj digitalnog marketinga omogućio je marketingašima ponovno zauzimanje strateške uloge u biznisu. Na Liderovoj konferenciji ‘Marketing and Sales by Numbers’ koja se 9. lipnja održava u Kraš Auditoriumu u Zagrebu marketinški stručnjak i docent na EFZG-u Vatroslav Škare govorit će o tome što marketingaši moraju napraviti kako bi iskoristili puni potencijal svoje struke te postali pravi menadžeri.
• Na konferenciji ‘Marketing and Sales by Numbers’ govorit ćete o tome po čemu se prepoznaje pravi marketinški menadžer. Koje su danas odlike dobrog marketingaša?
– Dobar marketingaš prije svega mora dobro poznavati svoju struku. Iako na prvu ta izjava zvuči suvišno, previše marketingaša dopušta da njihovu ulogu u poduzeću osmišljavaju drugi. To je djelomično posljedica nedovoljna poznavanja uloge marketinga u suvremenom biznisu. Nevjerojatno je da se još i danas često izjednačava s komunikacijom, što je zaista vrlo uzak pogled na marketing. Nadalje, marketingaš mora biti hrabar i aktivan jer marketing je struka u kojoj nema zajamčenog uspjeha i ustaljenih recepata za rad. Upravo je on sila koja tvrtke vodi naprijed, u osvajanje novih tržišta i razvoj novih djelatnosti. To zahtijeva stručnjake koji su u stanju biti ambasadori potrošača u poduzeću i pokretati inovacije u svim marketinškim područjima: upravljanju proizvodima, markama i odnosima s korisnicima. Na kraju, dobar marketingaš istodobno iskorištava kreativan i analitički pristup. Marketing je danas istinski spoj umjetnosti i znanosti.
• Koliko se u posljednjih pet godina promijenila uloga marketinga u hrvatskim poduzećima?
– Iako još često zanemarena, uloga marketinga sve je važnija jer sve više menadžera spoznaje koliko je on važan za tržišni uspjeh. Na to utječe nekoliko trendova: prvi je prihvaćanje dobre prakse s razvijenih tržišnih gospodarstava u kojima pobjednike od gubitnika na tržištu razlikuje kvaliteta marketinških menadžera. Nadalje, primjena tehnologije u marketingu i razvoj digitalnog marketinga omogućili su marketingašima ponovno zauzimanje strateške uloge u biznisu. Napokon, izobrazba marketinških menadžera stalno napreduje, sve ih više završava poslijediplomske studije marketinga, nakon čega donose svježe ideje i koncepte u svoja poduzeća.
• Prate li se svjetski trendovi?
– Da, ali nedovoljno. Podružnice međunarodnih poduzeća donose razvijenu marketinšku praksu, ali u njima marketinški menadžeri imaju malo manevarskog prostora za inovacije u marketingu na razini hrvatskog tržišta. S druge strane, hrvatske tvrtke, manji biznisi i startupovi mogli bi bolje iskoristiti potencijal trendova u marketingu. Jedna od tema koje će obilježiti iduće razdoblje jest digitalna transformacija biznisa, što je preduvjet da bi marketing mogao iskoristiti puni potencijal digitalnih tehnologija i podataka.
• Kako se malo tržište poput hrvatskoga može natjecati sa svjetskim igračima?
– Upravo je veličina hrvatskog tržišta često zapreka za primjenu nekih od svjetskih trendova u marketingu na lokalnoj razini. Zato ne treba razmišljati o konkuriranju na razini domaćeg tržišta jer je u većini biznisa to neodrživo. Internacionalizacija poslovanja nikad nije bila jednostavnija i menadžeri uvijek trebaju razmišljati o razvoju njihova biznisa na razini susjednih zemalja ili šire. Već ima mnogo primjera relativno mladih poduzeća koja su u prvih nekoliko godina poslovanja prešla granicu i počela se razvijati na međunarodnom tržištu. Iako često možemo čuti kako prije svega moramo ojačati industrijsku proizvodnju, vjerujem da izrazito velik izvozni potencijal imaju različite uslužne djelatnosti, posebice u IT-u, posebnim oblicima turizma i obrazovanju.