Poznati američki brend sladoleda Ben&Jerry's kojeg se može pronaći i u domaćim trgovinama, odlučio je prestati prodavati svoje proizvode na okupiranom palestinskom području (OPT). Iako nisu detaljno elaborirali svoju odluku da se umiješaju u mučni sukob Izraela i Palestine, dovoljno je jasna njihova objava da prodaja na teritoriju Palestine kojim od 1967. upravlja Izrael nije u skladu s vrijednostima kompanije.
Kako prenosi Reuters, izraelski premijer Naftali Bennett koji smatra da to područje takozvane Zapadne obale pripada izraelskoj vlasti, potez američkog brenda proglasio je 'moralno krivim'. No, sve se više zemalja svijeta s tim uvjerenjem ne slaže jer smatraju da je okupacija palestinske zemlje nezakonita, odnosno da taj teritorij pripada Palestincima (na Zapadnoj obali živi tri milijuna Palestinaca i 440 tisuća Izraelaca).
Društvena odgovornost
Ben&Jerry's je pak jedan od rijetkih brendova koji je u tom sukobu odlučio zauzeti stranu, a, kako su najavili u ponedjeljak, ne kane ni produžiti ugovor o licenciranju s izraelskim partnerima koji ističe krajem ove godine te da će ostati prisutni na izraelskom tržištu, ali pod drugačijim uvjetima. Međutim, ono što bi im potencijalno moglo predstavljati problem jest što njihov suvlasnik, gigant Unilever, kako stoji u njihovom posebnom priopćenju, nastavlja biti 'potpuno posvećen' izraelskom tržištu te da 'pozdravljaju činjenicu da će brend sladoleda ostati prisutan u Izraelu'.
Također napominju da kompanije Ben&Jerry's ima pravo donositi autonomne odluke pogotovo kad je u pitanju njihova socijalna misija braneći tako poziciju svojih ostalih kompanija u portfelju. Iako Bennet oštro osuđuje svaki brend koji na takav način bojkotira Izrael i 'njene' teritorije, brojne neprofitne i aktivističke organizacije pozdravile su hrabri potez Ben&Jerry'sa.
Kako prenosi Reuters, iz pokreta BDS (Bojkot, Deinvestiranje, Sankcije) smatraju da je Ben&Jerry's vodeća, globalna društveno odgovorna kompanija koja je opresiju Izraelaca prema Palestini konačno podigla na rang drugih progresivnih, društveno-političkih pokreta kakav je primjerice Black Lives Matter. Upravo je potonji pokret podržao sladoledarski brend koji je aktivan i kad je riječ o borbi za prava LGBTQ+ skupine te zalaganju za reformu financiranja političkih kampanja.