U ponedjeljak je završila nova investicijska runda u audio-aplikaciju Clubhouse čime se njena vrijednost popela na četiri milijarde dolara. Budući da je riječ o aplikaciji ili, preciznije, audio platformi za glasovnu komunikaciju s drugim korisnicima, staroj svega godinu dana, rast vrijednosti je nevjerojatan, a i mnogo govori o astronomskim očekivanjima investitora. No, jesu li ona realna? Medijski stručnjaci tvrde da - nisu.
Naime, Clubhouse, 'beba' vlasnika startupa Alpha Exploration Co. Paula Davidsona i Rohana Setha, funkcionira kao virtualni prostor za čavrljanje - korisnici doista slušaju neformalne razgovore, intervjue i panele nekih od vodećih imena modernog biznisa podijeljene po temama i sobama. Ulazak u aplikaciju moguć je samo uz pozivnicu (i posjedovanje iPhonea, jer aplikacija trenutno ne funkcionira na Android uređajima), a pojedine sobe mogu primiti maksimalno pet tisuća 'slušatelja' koji mogu, a ne moraju, sudjelovati u diskusiji. Nakon što su poznata imena poput Oprah, Ashtona Kutchera, Marka Zuckerberga, Kevina Harta ili pak Elona Muska pristupila Clubhouseu (on je čak i pozvao ruskog predsjednika Putina da im se pridruži), brojke su odletjele u nebo - aplikacija je narasla s 1,5 tisuća (svibanj, 2020.) na 10 milijuna korisnika (travanj, 2021.).
Rastuće prijetnje
Nema dvojbe, korisnicima je aplikacija služila - mogli su čuti i naučiti mnoge zanimljive stvari kakvih nema ni u kakvim medijima ili društvenim platformama, ali je problem nastao jer rast broja korisnika nije pratilo poboljšanje algoritama. Drugim riječima, kako je zapisao CNBC, korisnici su se počeli gubiti u moru ne tako kvalitetnog sadržaja, a Clubhouse, za razliku od svojih početaka, više nije u stanju ponuditi slušateljima sadržaj kakav ih zanima i to čim upale aplikaciju. Vlasnici aplikacije su, kako su objasnili medijima, toga svjesni i rade na poboljšanju algoritama kako bi zadržali kvalitetu (i korisnike). No, s tim bi trebali ubrzati budući da neka utjecajna imena odustaju od aplikacije i traže način da na drugim platformama izgrade zajednicu kakvu su imali na Clubhouseu.
Kreatorica Sustainability Huba Sara Essa koja je na tjednoj bazi organizirala nekoliko evenata na Clubhouseu za svojih 41,400 pratitelja na aplikaciji, za CNBC je izjavila da traži novu platformu, jer je 'Clubhouse promijenio algoritam i ne uvažava feedback korisnika'. Essa razmišlja o tome da zajednicu 'preseli' na digitalnu aplikaciju za evente Hopin. Ako je suditi prema šuškanjima na tržištu, osim potonje aplikacije Clubhouse će uskoro dobiti i ozbiljniju konkurenciju. Twitter navodno radi na poboljšanju usluge Twitter Spaces, a Facebook kani napraviti audio-ekstenziju svojih Messenger Roomsa. LinkedIn, Slack i Spotifty također razvijaju konkurentske proizvode koji će, baš kao i Clubhouse, omogućiti korisnicima da 'upadnu' u audio-razgovore. Vlasnici Clubhousea su, bez sumnje, pogodili u vrlo zanimljivu nišu društvenog umrežavanja. No, ne uspiju li kvalitetu prilagoditi rastu, lako je moguće da će ostati upamćeni kao pioniri, ali ne i lideri na tržištu kojeg su sami izmislili.