Granica preosobnoga, preskupoga ili uvredljivoga ne smije se prijeći dok se biraju darovi za poslovne sutradnike i partnere. Nalaže to poslovni bonton, a praksa pokazuje da čak 65 posto primatelja dara s logom ponovno želi poslovati s tvrtkom koja mu je svojim potpisom uljepšala dar i dan.
Potkraj godine tvrtke sve više razmišljaju o poslovnim darovima. Darovi moraju pokazati zahvalnost kupcima, zaposlenicima, suradnicima i partnerima, pa je mnogima vjerojatno sve teže smišljati kakve darove komu uputiti jer je opterećujuće svake godine ispočetka biti svoj, poseban i zanimljiv. Ipak, ima mišljenja da upravo poslovno darivanje donosi najbolji povrat ulaganja u odnosu na bilo koji drugi oblik oglašavanja te da je važan dio izgradnje brenda i odnosa s osobama koje se dariva.
Zaposlenicima, kupcima i partnerima takvo darivanje pokazuje da se poslovanje i povezanost s njima cijeni, a ako je još riječ o darovima s natpisom tvrtke, svijest o njoj će se dodatno širiti. Pomno odabran dar u odgovarajućem pakiranju ocrtava filozofiju tvrtke i predstavlja njezin pristup poslovanju poput neke poslovne osobne iskaznice.
Nema boljeg dara od onog kojim se cijela zajednica želi darovati
Korist za zajednicu nije samo korist, ona je i radost onomu koji daruje, što je bit darovanja i privatnog i korporativnog svijeta. Ne začuđuje stoga što u tvrtkama rado govore o tome kakav su tragu u društvu ostavili svojim odgovornim poslovanjem.
Društveno odgovorno ponašanje danas je obvezan dio poslovanja, a potrošačima, odnosno korisnicima usluga, važno je da je kompanija s kojom posluju usmjerena ne samo na maksimizaciju profita nego i na dijeljenje dobrote široj društvenoj zajednici. Iako je klasično poslovno darivanje važan dio korporativnog svijeta i ostalo je neizostavan dio poslovnog bontona, kompanije radije govore o širem kontekstu toga pojma, darivanju, odnosno nagrađivanju zaposlenika, ali i društvene zajednice u cjelini. Jer i generaciji X, a pogotovo milenijcima, društveno odgovorno ponašanje nešto je što se danas podrazumijeva i kompanije koje ne djeluju na taj način više ne mogu računati ni na profitabilno poslovanje.