Digitalna šoping platforma Etsy za 1,6 milijardi dolara preuzela je jednu od najpoznatijih platformi za prodaju second-hand odjeće i obuće - Depop. Kako prenosi Financial Times, ta je akvizicija dio strategije Etsyija da svoj portfelj proširi na mlađe generacije kupaca, posebno one zainteresirane za second-hand i održivu modu. Depop je, naime, jedan od pionira 'resale' tržišta koji je još prije deset godina prepoznao potencijal online preprodaje second-hand i vintage odjeće i obuće.
Širenje na mlade
Aplikacija Depop broji više milijuna aktivnih korisnika, a njih preko 90 posto je mlađih od 26 godina, odnosno pripada generaciji Z. Etsy, s druge strane, privlači nešto stariju demografiju, a prosječna dob prodavača koji koriste tu platformu za prodaju svojih rukotvorina je 39 godina.
Kako je u priopćenju objasnio izvršni direktor Etsyija Josh Silverman, tržište preprodaje (resale) ima ogroman potencijal za rast, a njega će u najvećoj mjeri generirati upravo mlađe generacije. Točnije, očekuje se da će do 2023. to tržište vrijediti 51 milijardu dolara, a samo u Americi očekuje se da će ostvariti godišnji rast od 39 posto.
Engleski Depop, osnovan 2011., zarađuje posredovanjem u prodaji, a lani su im prihodi iznosili 70 milijuna dolara što je dvostruko više nego 2019. Njihova mreža od četiri milijuna kupaca i dva milijuna prodavača je 2020. trgovala proizvodima ukupne vrijednosti od 650 milijuna dolara.
Depop je sklopio partnerstvo s brendovima poput Adidasa, Benettona i Ralph Laurena koji također žele sudjelovati u lukrativnom tržištu resalea i pokazati svojim kupcima kako brinu za održivost.
- Imamo istu misiju i jednake vrijednosti. Trgovinu želimo učiniti što humanijom. Želimo podržati kreativne poduzetnike - zaključio je Silverman u priopćenju.