Nakon skoro godinu dana života u trenirci, potrošači su konačno došli u priliku živjeti život nalik onome kakav je bio nekad. Kako bi obilježili taj trenutak, ali i izbacili potisnute emocije, okrenuli su se dobro poznatom alatu - šopingu te krenuli u nabavku modnih komada koji će im pomoći da svijetu predstave svoje novo, post-pandemijsko 'ja'.
Neki svjetski mediji su taj novi fenomen nazvali 'osvetničkom modom', a objašnjavaju je potpuno prirodnom reakcijom na novonastalu situaciju i, zapravo, novi ciklus u njihovim životima. Iako još nije proglašen kraj pandemije, ona je zbog cijepljenja došla u novu fazu koju potrošači žele obilježiti i novim, često i hrabrijim modnim stilom.
Moć mode
Kako je za portal Refinery29 objasnila psihologinja i autorica knjige Psihologija mode, Carolyn Mair, modni trendovi i ponašanje potrošača dokaz su psiholoških efekata koje je na ljude ostavilo ovo izvanredno sranje. U samom početku pandemije, velik dio potrošača je, ako ništa drugo, radovala činjenica da, umjesto u odijelu i kravati, čitav dan mogu provesti u pidžami.
No, u modi kao i u životu, sve je ciklično. Ljudima su, kaže Mair, dosadili dani bez trunke šminke i odjeći za valjanje po kauču, počeli su žudjeti za povratkom u život kakav je nekad bio. Poželjeli su se opet dotjerivati, pokazati svoje lice (doslovno i metaforički) bez maske.
Psihologinja tvrdi da je potreba da impresioniraju druge naprosto dio ljudske prirode, pa čak i oni koji naizgled ne mare za modu i modne trendove shvaćaju koliku moć ona ima u podizanju samopouzdanja, ali i raspoloženja.
Novi stil
Ono što je zanimljivo jest što ta 'osvetnička moda', odnosno komadi koji se kupuju posljednjih mjeseci odskaču od uobičajenih stvari iz pred-pandemijskog ormara. Potrošači su odlučili promijeniti stil, kupiti komad koji prije nisu imali hrabrosti nositi, a sada bolje odražava njihovo unutarnje stanje - potrebu za slobodom, radošću, životom.
Od siječnja, piše Refinery29, na platformi Lyst zabilježen je porast pretraga za, primjerice, šljokičavim grudnjacima i topovima, bisernim i pernatim trakama za kosu, a i odjeća i obuća u metalik boji se vraća u ormare. Na modnim pistama, pete su postale više, rukavi širi, krojevi odvažniji, a stilovi glamurozniji.
Luksuzni i fast-fashion brendovi su potvrdili porast prodaje u svojim zemaljskim i online trgovinama, a veliki rast bilježe 'resale' i 'second-hand' platforme poput Facebook Marketplacea i Depopa koje obožavaju mlađe generacije - fanovi održive ekonomije.