DPD grupa, jedna od najvećih dostavnih službi u Europi, objavila je najnovije istraživanje o navikama e-kupaca 'E-shopper barometar' kojeg provodi petu godinu za redom. U tom istraživanju prikazani su trendovi i ponašanja Europljana koji kupuju preko interneta, a u najnovijem izdanju pokazalo je kako je Covid-19 donio neviđenu transformaciju e-trgovine.
– E-trgovina bila je među nekolicinom uspješnih sektora koji su održali pozitivno poslovanje u 2020. godini, usprkos pandemiji COVID-19. Pandemija je transformirala e-trgovinu nudeći nove mogućnosti. Uz zdravstvena ograničenja i zatvaranja koja onemogućavaju pristup tradicionalnim maloprodajnim trgovinama, Covid-19 ubrzao je rast e-trgovine širom svijeta i izazvao promjene koje bi se u uobičajenim okolnostima dogodile tek za tri do pet godina. Samo u EU, 2020. godine se pojavilo 15 milijuna novih e-kupaca u odnosu na 2019. U samo nekoliko mjeseci svjedoci smo velike promjene – istaknula je Snježana Stanić iz DPD-a Hrvatska.
Tako su tijekom pandemije povremeni e-kupci postali redoviti kupci, a pojavio se i novi profil e-kupca - stariji e-kupac odnosno e-kupci stariji od 55 godina. Kako pokazuje DPD-ovo istraživanje, za njih je karakteristično da prilikom kupovine pokazuju više tradicionalno ponašanje pa se tako koriste alatom za usporedbu cijene i čitaju opise proizvoda, što pokazuje određenu dozu opreza prilikom e-kupovine. Razvojem e-trgovine i očekivanja kupaca su postala sve veća, a mnogi su, pak, postali otvoreniji prema novim brandovima i trgovinama.
Preferencije kategorija proizvoda također su se drastično promijenile, dok su rastući trendovi svjesnog konzumerizma i održivosti dobili dodatni zamah.
E-barometar je pokazao da su hrana i namirnice svrgnule s trona inače vodeće modu i obuću kao kategorije koje su e-kupci najčešće kupovali. Zbog strogih mjera zaključavanja, ali i zabrinutosti za zdravlje, potrošači su se okrenuli e-trgovini namirnica. Količine namirnica kupljenih putem interneta dosegle su izvanredni rast u cijelom svijetu. Tako su trgovine mješovitom robom zabilježile porast prometa od 95 posto u razdoblju između ožujka i prosinca 2020.
E-shopper barometar pokazao je i da online kupci žele da im se paketi isporučuju kako i kada oni odaberu, što podrazumijeva da online trgovine moraju surađivati s dostavim službama koje sve više razvijaju inovativna dostavna rješenja prilagođena krajnjim korisnicima. Omnichanel pristup postao je ključan za razvoj internetske ponude i odgovarajućih metoda dostave. Online kupci žele brzu dostavu, uz više mogućnosti odabira mjesta dostave te od e-trgovaca očekuju održiva rješenja dostave.