Od namirnica do parfema, odjeće, kontaktnih leća, piva, pa čak i menstrualne njege, pretplatničke 'kutije' (eng. subscription boxes) bilježe procvat, a pandemija je samo povećala broj ljudi koji su se odlučili pretplatiti na različite proizvode.
Kao rezultat, pretplatnički sektor je na dobrom putu da dosegne preko milijardu funti tržišne vrijednosti do 2022. godine, što je porast od 77 posto u samo pet godina.
Procjenjuje se da je 6,3 milijuna ljudi u dobi od 18 ili više godina prijavljeno na neki oblik pretplatničke usluge u Velikoj Britaniji. Najpopularniji su Amazon Prime, Graze i Nextunlimited, a najpopularniji sektori su hrana, britvice i brijanje, parfemi i kozmetika te odjeća.
Ovu promjenu u ponašanju potrošača pokreće mlađa generacija. Čak 3,37 milijuna ljudi od 18 do 34 godine prijavilo se za neku vrstu pretplate na proizvode, u usporedbi sa samo 616 000 starijih od 55 godina.
Isporuka uvijek u isto vrijeme
Jedna od takvih pretplatničkih usluga je i Yoppie, specijalizirana za isporuke ekološki prilagođene menstrualne njege za žene. Zahvaljujući svojim pogodnostima i ponudi, Yoppie nastavlja bilježiti porast potražnje s 850 posto porasta pretplatnika od drugog lockdowna. Yoppie je također redefinirao pretplatničku ponudu s nizom inovativnih proizvoda za cijelo menstrualno razdoblje, ne samo za tampone i uloške.
– Pretplatne usluge postale su nevjerojatno popularne i to ne samo za proizvode koji se konzumiraju digitalno poput Netflixa. Primjerice, mogućnost da kupnju isporučujemo u isto vrijeme svaki tjedan nevjerojatno je prikladna i štedi puno vremena.
Međutim, mnogi od nas također se odlučuju za pretplate kako bi dobili kvalitetniji proizvod od onoga što bi mogli naći u supermarketu. To su obično rjeđi, ali potrebni predmeti poput njege za menstruaciju, kontaktnih leća ili britvica. Najveći izazov za pružatelje pretplata jest ostati relevantan i nakon početne kupnje, što nam ovi redovito potrebni artikli omogućuju – komentirala je Daniella Peri, osnivačica Yoppieja.
Manje odlazaka u trgovine
Najveća prednost pretplatničkih 'kutija' jest smanjenje otpada i emisija stakleničkih plinova. Istraživanja pokazuju da su emisije stakleničkih plinova povezane s posjetima supermarketu bile 32,8 posto veće od ekvivalentne pretplatne usluge.
– Utjecaj na okoliš jednako nam je važan kao i kvaliteta i praktičnost naših proizvoda. Vjerujemo da je to još jedna stvar koja može istaknuti pretplatnički sektor i povećati njegovu relevantnost. Manje ljudi koji idu u trgovine znači manje automobila na cesti ili manje ljudi koji koriste javni prijevoz, a svi su ti mali dobici važni.
Pandemija i rezultirajuća ograničenja kretanja doista su istaknula vrijednost pretplatničkih usluga. Naše prethodno istraživanje otkrilo je da je više od polovice žena iz Velike Britanije zbog epidemioloških mjera bilo spriječeno kupovati nužne proizvode u obližnjim trgovinama.
Iako smo još daleko od povratka u predpandemijski život, mogućnost da vam isporučimo ono što vam treba zaista može pomoći u prevladavanju neizvjesnosti koja i dalje utječe na naš svakodnevni život – dodala je Peri.