Splitsko-dalmatinska županija postala je bogatija za čak 52 tematske pješačke staze koje nude sasvim posebno, originalno i jedinstveno iskustvo turizma. Staze dužine 327 kilometara obogatile su ponudu obale, otoka i Zagore Srednje Dalmacije te im dale novi turistički sadržaj. Ovaj projekt Turističke zajednice Splitsko-dalmatinske županije prati suvremena kretanja u području aktivnog turizma i konkuriraju svjetskim turističkim trendovima potaknutim pandemijom. Turisti mnogo više nego prije traže aktivan odmor u prirodi, u manje poznatim ili nepoznatim destinacijama, daleko od gužvi i obilježene lokalnim karakterom i kulturom.
- Potražnja za lokalnom kulturom danas raste stoga želimo ponuditi staze s interesantnim pričama. Po tom ključu i naši partneri žele dati i naziv samim stazama. Mi želimo osigurati turistički promet kroz cijelu godinu i dovesti goste u svaki dio naše županije. To je realan cilj jer naša županija ima sve predispozicije da to i ostvari - rekao je Joško Stella, direktor Turističke zajednice Splitsko-dalmatinske županije, predstavljajući projekt.
Digitalna transformacija, o kojoj se puno govori, važna je karakteristika ovog projekta. U želji da se približi suvremenim turistima, Turistička zajednica Splitsko-dalmatinske županije stvorila je mogućnost korištenja suvremenih digitalnih pomagala putem kojih gost, i prije nego dođe, ima uvid u atrakcije, zahtjevnost, specifičnosti i pejzaž. Digitalni oblik, Google Street View i dvije predstavljene brošure pružaju turistima mogućnost za planiranje aktivnog odmora, a destinacijskim menadžment kompanijama odličnu podlogu za jednostavnije stvaranje novih turističkih proizvoda i ponude za aktivne turiste.
- Ovo je prvi put da je takva mogućnost stavljena u ovakav projekt. Zahvaljujući digitalnoj opciji, turističke agencije same mogu kreirati za svaki turistički segment prilagođene zanimljive turističke proizvode. A ono što je važno je da oni neće biti sami, već će Turistička zajednica Županije pratiti njihov rad aktivnim marketingom na inozemnom tržištu - rekao je Stella.
Staze su postavljene na Google Maps kao StartPoint i snimiljen je Google Street View s točnom Googleovom lokacijom. Uneseni podaci implementirani su u najkorišteniju svjetsku aplikaciju za šetače Strava, kao i Alltrails koju koriste ljubitelji aktivnog odmora. Informacije su unesene i na TripAdvisor, a posebnu ulogu ima nova web stranica TZ županije. Na stranici će biti dodani svi opisi, fotografije i linkovi kako bi svaki gost pomoću mobilnog uređaja imao mogućnost praćenja svojih koraka tematskim stazama.
Ovaj projekt uklapa se i u trend rasta zanimanja za Kulturne rute Vijeća Europe, kao i aktivnosti EUSAIR Jadransko-jonske strategije kojima se međunarodnim rutama povezuju područja od Italije do Grčke.
Projekt tematskih staza predstavljen je uz nazočnost dožupana Splitsko-dalmatinske županije Stipe Čogelje, voditelja projekta Line Ursića i Denisa Orlića zaslužnog za snimanje Google Street Viewa i digitalizaciju projekta.