Alfa Romeo je automobilska tvrtka s bogatom tradicijom. Uvijek se iz te povijesti može uzeti i oživjeti pokoji slavni naziv poput primjerice imena Giulia.
Vraća nas Giulia u šezdesete, u neka, neki će reći, ljepša vremena. Nova Giulia ipak malo toga dijeli sa slavnom prethodnicom, riječ je o nasljednici modela 159 koji je jednostavno iščeznuo s tržišta bez nasljednika, što je danas rijetka i čudna pojava. Kako bilo, talijanska se tvrtka vraća u segment srednje više klase i to opet na neobičan način, prvo je predstavljena sportska inačica, a kasnije će javnosti otkriti i ‘obične’ verzije.
Brža od Mercedesa
Nova sportska Giulia nosi opet tradicionalni ‘alfistički’ naziv Quadrifoglio ili, za one koje to još ne znaju, riječ je o djetelini s četiri lista. Ispod prednjeg poklopca krije se monstruozni V6 turbomotor, koji razvija najveću snagu od čak 510 konja. Alfa očito na nišanu ima njemačke modele Audi RS4, BMW M3 i Mercedes C 63 AMG. Snaga je u konjima ista kao kod Mercedesa, a BMW primjerice zaostaje sa snagom. Ubrzanje do stotke impresivno je, za to je Giuliji potrebno svega 3,9 sekundi. Simbolično je to za stotinku brže od Mercedesa i dvije stotinke brže od BMW-a. Alfa navodi da je motor napravljen u bliskoj suradnji sa sestrinskom tvrtkom Ferrarijem, a kupci će moći birati između klasičnoga ručnog i automatskog mjenjača te pogona na sve kotače i male revolucije pogona na stražnje kotače. To je svojevrsni povratak u prošlost za Alfu, jer sve do modela 155 Alfina vozila više srednje klase imala su pogon na stražnje kotače. Vjerojatno će i ostale, slabije izvedbe imati stražnji pogon kako bi još više konkurirale njemačkim limuzinama.
Obiteljske osobine
Izgled nove Giulije ipak ima snažne obiteljske osobine, tako da na prvu znate porijeklo automobila. Alfa najavljuje i maksimalnu elektroničku podršku vozaču u vidu raznih programa pomoći u vožnji.
Alfa 156 je 1997. spasila talijansku tvrtku od propadanja. Hoće li to ponoviti i Giulia vidjet ćemo za nekoliko mjeseci kada novi model i službeno dolazi na tržište.