Lider trend
StoryEditor

Mini: Cabrio i Clubman - Egzotika za prave ljubitelje

31. Listopad 2015.

Mini se uglavnom prodaje u osnovnoj verziji s trojim vratima, ali ta je britanska marka u njemačkom vlasništvu oduvijek imala i pomalo ekscentrične izvedbe.

Isti je slučaj s novim modelom koji je odnedavno dobio i dvije zanimljive izvedbe. Prva je Mini Cabrio, koji je uvijek bio i ostao trendovski automobil.

Precizan i okretan Doduše, možda skorašnji dolazak zime baš nije najbolje doba za kabriolet, ali nije slučajno najavljen upravo sada – tako se dalo vremena potencijalnim kupcima da malo razmisle i uspiju ga na vrijeme naručiti za ljetnu sezonu 2016. Dizajn je ostao prepoznatljiv, iznimno je atraktivan, a treba naglasiti da Mini Cabrio ima četiri mjesta i odsad malo veći prtljažnik s kapacitetom om od 215 litara (kad je krov podignut). Krov je ostao platnen, kako i nalaže trenutačni trend, i skida se i stavlja električnim putem u 18 sekundi; ta se radnja može napraviti na brzinama do 30 km/h. Standardna ponuda ima trocilindrični benzinski turbomotor od 136 konja, a onim štedljivima BMW, Minijev vlasnik, ponudio je motor od 116 konja. Svakako je vrhunac S-izvedba s četverocilindričnim turbomotorom od 192 konja koji omogućuje ubrzanje do stotke u 7,2 sekunde i najveću brzinu od 230 km/h. Mini ima izvanredne vozne sposobnosti. To je najbliže doživljaju vožnje jednoga kartinga. Precizan je, okretan i vrlo živ. Iako je riječ o kabrioletskoj izvedbi, automobil se ne ‘piga’ u zavojima, što znači da su ojačanja dobro izvedena.

Karavanska izvedba Nedugo prije kabrioletske izvedbe Mini je predstavio novu izvedbu legendarnog Clubmana, odnosno karavanske izvedbe Minija. Clubman nikoga ne ostavlja ravnodušnim: zbog specifičnog dizajna ili ga obožavate ili mrzite. Doduše, u novoj izvedbi prvi put ima petero pravih vrata kroz koja se normalno može ulaziti na stražnja sjedišta. Dosada su se stražnja vrata otvarala samo napola, samo na desnoj strani. Prtljažnik je također zanimljivih dimenzija. Riječ je o pravome malom funkcionalnom premium vozilu koji ima premisu obiteljskog automobila.

Kad je riječ o motoru, početna benzinska izvedba One nudi motor snage od 102 konja, a kod dizela treba naglasiti verzije Copper D sa 150 konja te najjaču verziju Cooper SD sa 190 konja. Ostali motori jednaki su kao u kabrioletu. Na našem tržištu dizeli će vjerojatno biti traženiji od benzinskih izvedbi. S te dvije verzije Mini je upotpunio ponudu, međutim u Hrvatskoj se ipak i dalje ponajprije traži klasična izvedba, a i Cabrio i Clubman samo su egzote namijenjene užem krugu ljubitelja.

22. studeni 2024 19:38