Ako ulagači, razočarani oštrim padom cijena dionica na svjetskim burzama, požele isprati gorki okus, uskoro će to moći učiniti s viskijem ‘Lehman Brothers‘, nazvanom po investicijskoj banci na Wall Streetu, čiji je kolaps 2008. godine izazvao svjetsku financijsku krizu.
Novi brend viskija s imenom i logom Lehmana djelo je londonskog poduzetnika Jamesa Greena, koji je u suradnji s destilerijama u Južnoj Karolini i Škotskoj stvorio to piće s tri okusa kako bi ljudi mogli osjetiti ‘puni okus priče o najvećem bankrotu u povijesti Wall Streeta‘.
"Snapfire" je mladi viski, pun okusa, koji bi trebao evocirati na kolaps financijskog sustava.
- Ashes of Disaster" je nešto tamniji i, prema riječima Greena, "pokajnički", dok treći, "Evergreen", ima ‘notu optimizma i predstavlja ponovno rođenje‘.
Britanska banka Barclays, koja je svojedobno kupila dio te propale američke investicijske banke, žestoko se na sudu borila kako bi spriječila Greena od korištenja imena i loga Lehman Brothersa, no nije uspjela.
Novi brend viskija zasad se može kupiti samo online, a u trgovinama i restoranima u New Yorku i Londonu moći će se naručiti u proljeće.
Na pitanje koliko će se ljudi uopće željeti prisjetiti bolnih uspomena na propast Lehman Brothersa, Green kaže da je narudžbi puno, posebice od investitora na Wall Streetu.
"To je eksplozivan brend i ima veliku vrijednost", kazao je Green za Wall Street Journal.
Tko zna, ako se viski Lehman Brothers uspije probiti na tržištu, možda će se uskoro u restoranima moći naručiti i pivo ‘Bear Stearns‘, nazvano po još jednoj propaloj investicijskoj banci, ili votka ‘Enron‘, po energetskom divu koji je završio u stečaju prije 15-ak godina.