Nakon akvizicije udjela u aplikaciji RedAI i rebrandiranja, hrvatska konzultantska IT tvrtka Serengeti predstavila je u četvrtak prvi vlastiti proizvod - platformu Fiyu. Riječ je o rapid application development (RAD) platformi koja je nastala kao odgovor na dva najveća izazova koje je Serengeti tijekom više od desetljeća rada detektirao u softverskoj industriji.
- Uvidjeli smo da su kod razvoja poslovnih aplikacija dva najveća izazova. Prvi je da aplikacija ne udovoljava potrebama korisnika, a drugi je da njihov razvoj jako dugo traje, rokovi se odgađaju i samim time se probijaju budžeti. Upravo smo ta dva izazova platformom Fiyu željeli adresirati. Sve naše iskustvo ugradnje softvera saželi smo u tu jednu platformu - istaknuo je Goran Kalanj, direktor Serengetija, navodeći kako već i logo platforme raketa asocira na brzinu i prilagodljivost.
Najveća prednost Fiyu platforme, uz to što je modularna i koristi najmodernije paradigme ugradnje softvera, je to što tvrtke koje razvijaju poslovne aplikacije mogu koristiti određene gotove infrastrukturne elemente. Ne moraju se baviti bazičnim razvojem, što im ubrzava razvoj. Platforma je namijenjena firmama koje imaju veliki interni pogon razvoja aplikacija i IT firmama koje razvijaju aplikacije za krajnje korisnike.
Serengeti je platformu prvo interno testirao, a saznali smo i odakle je potekla ideja za njezin razvoj.
- Naš core biznis su usluge razvoja poslovnih aplikacija, doživjeli smo impresivan rast te shvatili da u firmama imamo preko 70 procesa i preko 500 aktivnosti. Kako smo parcijalno koristili neke softvere pomoću kojih smo to pratili, zaključili smo da moramo razviti vlastitu aplikaciju za praćenje internog poslovanje. Odlučili smo napraviti platformu koja pokriva standardne komponente i module i na bazi toga razvijali internu aplikaciju. Razvoj je trajao dvije godine i usavršili smo interne procese te stvorili kvalitetnu bazu za budući rast. Bio je to dobar testni poligon za platformu - ispričao je Kalanj.
Iako je tek službeno lansirana, Fiyu već ima dva klijenta. Prvi je slovenska tvrtka Epilog koja je odlučila modernizirati svoj na tržištu vrlo dobro prihvaćen softver za upravljanje skladištima. Razvijen prije 15-ak godina, njihov proizvod i dalje je funkcionalno bio dobar, ali tehnološki je sve teže zadovoljavao zahtjeve tržišta.
- Unutar tjedan dana smo njihove interne procese mogli prikazati na prototipu i njima se to svidjelo. Nisu mogli vjerovati da su u tjedan dana već pokriveni neki procesi koji bi bez platforme trajali mjesecima. Nevjerojatno smo im smanjili period razvoja, oni kažu da su uštedjeli dvije godine koliko bi im otišlo na tu fazu razvoja - rekao je prvi čovjek Serengetija, a to je svojim video svjedočanstvom potvrdio i Gregor Rudolf, chief architect iz Epiloga. Zadovoljan slovenski klijent preporučio je Fiyu i austrijskoj tvrtki koja je odlučila i sama isprobati rad s tim 'digitalnim pomagačem'.
Kalanj očekuje da će tržište dobro reagirati kada Serengeti krene s prodajnim aktivnostima, no kao cilj za ovu godinu postavili su osvojiti još četiri klijenta.
- Prvo period uhodavanja, sljedeće godine ćemo imati ambicioznije ciljeve. Vidimo veliki potencijal u Hrvatskoj i vani. Postoje firme koje imaju slične tipove platformi, ali nijedna ne dominira tržištem. Ono što nas ističe što je otvorena, open source, modularna, bez vendor lock-ina, koja omogućuje klijentu da sam kreira rješenja - kazao je Kalanj dodavši kako vjeruje da su pogodili dobru nišu. To uvjerenje potkrepljujeno je Gartnerovim predviđanjem da će do 2023. oko 50 posto malih i srednje velikih tvrtki koristiti neku poslovnu aplikaciju, što znači da će ta niša značajno rasti sljedećih godina.
- I sami smo se uvjerili koliko su to moćni alati i koliko skraćuju vrijeme razvoja. Razvijat ćemo čitav niz novih featura kako bi platforma sadržavala što više standardnih modula razvoja - otkrio je direktor Serengetija planove za budućnost.
Direktorica marketinga u Serengetiju Ana Milas naglasila je da su nakon uzbudljive 2020. ulazeći u 2021. ubacili u petu brzinu.
- Napravili smo rebranding, predstavili novo ruho s kojim planiramo stupiti na svjetsku scenu, agresivnije izlazimo na američko tržište. To smo upotpunili novim proizvodom - izjavila je Milas dodajući da je današnje tržište za consumer goods i B2B jako zahtjevno, traži instant rješenja te da u takvim uvjetima softver mora biti funkcionalan, jednostavan, inovativan te rađen po agilnim principima kako bi što prije mogao biti lansiran na tržište.
Budući da planiraju osvajanje američkog tržišta pitali smo je li im upravo Fiyu ulaznica za njega.
- Nismo krenuli s tim ciljem, ali kad smo razvili platformu, shvatili smo da je prigodna za globalno tržište. Američko tržište je posebno interesantno s obzirom na to da su u području razvoja softvera jako konkurentni te da firma mora ponuditi nešto posebno da bi se tamo mogla istaknuti. Fiyu je nešto tako posebno, tako da vjerujemo da ćemo s tom našom platformom biti uspješniji na američkom tržištu - zaključio je Kalanj.