Fortenova grupa je najavila ključne kapitalne investicije u idućem razdoblju, ukupne vrijednosti 130 milijuna eura te podsjetila na najvažnije investicije koje je realizirala tijekom 2021., u koje je ukupno uloženo 125 milijuna eura.
Ujedno, kompanija je predstavila i najvažnije naglaske iz poslovanja za devet mjeseci 2021. prema kojima je ukupni konsolidirani prihod Fortenova grupe 54 posto veći nego u istom razdoblju 2020. te je iznosio 22 milijarde kuna, dok je usklađena konsolidirana EBITDA povećana za 29 posto i iznosila je 1,7 milijardi kuna. Dodatno je narastao i profit pa je u devetomjesečnom poslovanju ostvarena neto dobit od 1,3 milijarde kuna što predstavlja poboljšanje od 1.855 milijuna kuna u odnosu na gubitak ostvaren u devet mjeseci 2020. Krajem rujna Grupa je na računu imala 2,5 milijardi kuna u novcu i novčanim ekvivalentima, a uslijed značajnog smanjenja duga zbog prodaje segmenta Zamrznute hrane omjer zaduženosti smanjen je na 4,2 puta.
Najveća kapitalna ulaganja Fortenova grupe u proizvodnom segmentu su u novu, tehnološki najsuvremeniju aseptičku liniju na kojoj će se u Jani puniti osvježavajuća bezalkoholna pića i čija je instalacija u završnoj fazi te će s radom krenuti za nekoliko tjedana, vrijednu 11,5 milijuna eura, te u novi pogon za prešanje i ekstrakciju ulja u Dijamantu kapaciteta 1.200 t na dan i novu klaonicu u PIK-u Vrbovec.
Novi pogon u Dijamantu vrijedan je 29,3 milijuna eura i pojedinačno je najveća investicija Fortenova grupe, dok se ulaganje u novu klaonicu u PIK-u Vrbovec kreće na razini 8,2 milijuna eura. U obje kompanije su pripreme u završnoj fazi te projekti uskoro kreću u realizaciju. Ujedno je tijekom 2021. u Fortenova grupi realizirano i povećanje kapaciteta linije za proizvodnju ketchupa u Zvijezdi na 10.000 tona, kao i preuzimanje osječke mljekare i lansiranje nove linije mlijeka i mliječnih proizvoda pod brendom 'Kravica Kraljica', dok su u prehrambenom segmentu na tržište lansirane dvije ključne inovacije Fortenova grupe - Planet of Plants proizvodi na biljnoj bazi koji ne uključuju sastojke životinjskog porijekla te Mesne grickalice PIK&GO.
Kad je riječ o ulaganjima u maloprodaju Fortenova grupe, uz Konzumovo preuzimanje istarskog trgovca Miracolo kojom je s 15 novih prodavaonica Konzum povećao prisutnost u regiji, u maloprodaji Fortenova grupe u 2021. ukupno je otvoreno 45 novih prodajnih mjesta te je realiziran cijeli niz projekata digitalizacije, zaključno s projektom kojim je Konzum postao prvi maloprodajni lanac robe široke potrošnje u Hrvatskoj u kojem je moguće plaćati kriptovalutama.
– Fortenova grupa u dvije godine u gospodarstva regije ukupno investira više od 255 milijuna eura. Upravo je podizanje naše investicijske snage bio jedan od najvažnijih ciljeva cijelog lanca aktivnosti koje je smo odradili unatrag dvije i pol godine. Doveli smo kompaniju do prihvatljive razine zaduženosti i omogućili joj ulaganje u razvoj temeljnih biznisa, a ujedno smo ostvarili izvrsne poslovne rezultate. Očekujemo da ćemo s planiranim daljnjim razduživanjem već u idućoj godini naš investicijski potencijal podići na razinu do 200 milijuna eura, a razrađen je inovativni poslovni plan koji će, primjerice, našoj maloprodaji donijeti otvaranje više od 200 novih ili obnovljenih maloprodajnih mjesta u cijeloj regiji, nove distribucijske centre od kojih je najveći distribucijsko-logistički centar Mercatora u Ljubljani, novu platformu e-trgovine kao i nova lansiranja cijelog niza novih i inovativnih prehrambenih proizvoda – istaknuo je Fabris Peruško, član Upravnog odbora i glavni izvršni direktor Fortenova grupe.
Peruško je na predstavljanju u pogonu Jane u Gorici Svetojanskoj dodao i da je Foretnova zadnje dvije i pol godine strukturirala vlasništvo te su smanjili broj dioničara s 200-ak na tri najveća koji drže dvije trećine vlasničkog udjela. Sljedeće godine planiraju imati stopostotnu kontrolu nad Mercatorom, dok su u cijeloj grupi smanjili broj kompanija s preko 180 na 70-ak. Plan im je, rekao je Peruško, doći na brojku od 50 kompanija, a sve kako bi struktura bila jednostavnija. Osvrnuo se i na izazove koje je Fortenovi donijela pandemija.
– U početku pandemije, krajem prvog kvartala 2020. godine, željeli smo u svakom slučaju osigurati dobru likvidnost grupe. Bilo je puno nepoznanica, ali smo s dobrom koordinacijom unutar kompanije i s našim dobavljačima uspjeli na dobar način upravljati likvidnošću te smo tokom 2020. godine povećali likvidnosnu poziciju grupe – rekao je Peruško.
Sotiris Yannopoulous, izvršni direktor Fortenova grupe za prehranu, istaknuo je da su optimistični za budućnost te imaju veliki potencijal za rast.
– Naši snažni investicijski projekti u segmentu hrane i pića, koji iznose više od 50 milijuna eura, usmjereni su na dodatno jačanje liderske pozicije naših brendova te istovremeno proširenje portfelja proizvoda Fortenova grupe kako bismo odgovorilina nove trendove i potrošačke preferencije. Ta ulaganja također na opipljiv način pokazuju novu usmjerenost naših kompanija prema održivijem i efikasnijem poslovanju. Naposljetku, ali nipošto manje važno, povećanje proizvodnih kapaciteta predstavlja osnovu za širenje naše regionalne prisutnosti ulaskom na nova tržišta i u nove kategorije, čime se iz temelja poboljšavaju konkurentske prednosti svih naših kompanija – izjavio je Yannopoulos.