Na tržištu elektroničkih komunikacija u prvih devet mjeseci ostvareni su 5 posto viši ukupni prihodi nego u istom razdoblju 2020., prihodi od usluga širokopojasnog pristupa internetu pritom su veći za 13 posto, najma mreže i vodova za 5 posto, a naplatne televizije 4 posto, najnoviji su podaci HAKOM-a.
Isto tako, ulaganja su povećana za 16 posto u odnosu na treće tromjesečje lani. Ne iznoseći apsolutne brojke prihoda i ulaganja na tržištu za devet mjeseci 2021., nego samo postotke usporedbe s istim razdobljem 2020., iz Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti (HAKOM) ističu i veliki porast ulaganja u svjetlovodnu/optičku pristupnu infrastrukturu od 127 posto u odnosu na prvih devet mjeseci 2020.
To je pratio i porast broja novih priključaka putem svjetlovodnih tehnologija od 33 posto, kao i broja širokopojasnih priključaka sa velikim brzinama te broja korisnika paketa usluga, kažu iz HAKOM-a, naglašavajući i porast roaming minuta stranaca u domaćim (nacionalnim) mrežama u trećem tromjesečju od 47,2 posto (na 450,1 milijun minuta) u odnosu na 2020. zbog dobre ovoljetne turističke sezone.
Dvoznamenkasti porasti prihoda od usluga pristupa internetu
Podaci HAKOM-a za treće tromjesečje ove godine, pak, pokazuju da su gotovo svi segmenti tržišta rasli u odnosu na isto tromjesečje prošle godine, osim od telefonskih usluga u nepokretnim/fiksnim mrežama, u kojima se nastavio sada već višegodišnji lagani trend pada i korisnika, i utrošenih minuta, i prihoda. Naime, prihod od te usluge od 278,2 milijuna kuna za 0,6 posto je manji nego u trećem tromjesečju 2020., broj priključaka smanjen je za 1,6 posto, na 1,27 milijuna, a broj korisnika za oko deset tisuća, na njih oko 1,21 milijun.
U pokretnim/mobilnim mrežama u trećem tromjesečju bilo je 4,6 milijuna korisnika ili oko sto tisuća više nego u trećem tromjesečju 2020., a ono što je u tim mrežama najkorištenije je usluga širokopojasnog pristupa internetu, koji čini i većinu od ukupnog prihoda od usluga pristupa internetu.
Naime, ukupan prihod od tih usluga iznosio je 1,5 milijardi kuna i za 16,3 posto je viši nego u trećem tromjesečju 2020., a 1,1 milijardu kuna od toga prihoda odnosi se na prihod od mobilnog pristupa internetu, koji je porastao za 23,6 posto.
Slično je i sa priključcima za širokopojasni pristup internetu, kojih je ukupno u Hrvatskoj na kraju trećeg tromjesečja bilo gotovo 6 milijuna ili 5 posto više nego u isto vrijeme 2020., a od toga najviše ili 4,8 milijuna bilo je putem mobilnih mreža ili 5,4 posto više.
Za 26,4 posto, na 717 milijuna GB porastao je u trećem tromjesečju ove godine ukupan promet po svim širokopojasnim pristupnim tehnologijama.