Globalni logistički i dobavni lanci trenutno su na najjačem modu preživljavanja i improvizacije. Situacija na graničnim prijelazima mijenja se iz dana u dan i trenutno nije moguće naći siguran i normalan prolaz robe. Sve kompanije snalaze se kako znaju i umiju, a najteže je onima koji dostavljaju teret cestom i zrakom. Globalne logističke kompanije na svojim stranicama gotovo svakodnevno ažuriraju podatke sa svih tržišta i one su najupućenije u to što se događa na terenu pa smo s njihovih stranica izdvojili što se trenutno događa na kopnu, moru i u zraku i koja su trenutno globalna uska grla.
Najviše su to korisne informacije za tvrtke koje uvoze sirovine jer, za razliku od zaliha proizvoda koje u nekoj mjeri još i postoje u Hrvatskoj, gotovo sve što nam treba za samodostatnu proizvodnju nam nedostaje.
U ovakvim okolnostima, čak je infrastruktura HŽ Carga poželjna i prihvatljiva. U HŽ Cargu pojačan je interes za pružanje usluga teretnog prijevoza među kompanijama koje su ranije svoje terete prevozile kamionima. S obzirom na to da se većinom radi o manjim količinama tereta u odnosu na količine koje se inače prevoze željeznicom, u HŽ Cargu kažu da imaju dovoljno kapaciteta da postanu alternativa cestovnom prijevozu u ovoj situaciji, ali i ubuduće.
U situaciji u kojoj prijevoz roba (za razliku od putnika) na globalnom tržištu nije zaustavljen već pati od kašnjenja isporuka i dugotrajnog čekanja na granicama, zemlje koje su do sada razvijale sustave intermodalnog prijevoza su u najvećoj prednosti. U kombinaciji s modernim tehnologijama i naprednim mogućnostima interneta, intermodalni transport će biti spas za mnoge ekonomije.
Sjeća li se itko glasovitog projekta Cargo Centar Zagreb, u vrijednosti 250 milijuna eura, čija se gradnja najavljivala još prije deset godina? E, da smo ga napravili, sada bi smo bili u prednosti u kakvoj su Austrija i Njemačka. Ali nismo.
Kako trenutno izgleda logistička karta svijeta i kako ju komentiraju stručnjaci, detaljnije možete pročitati u novom tiskanom i digitalnom izdanju Lidera.