Hrvatska
StoryEditor

Mjerama za spas likvidnosti poduzeća opravdali smo reputaciju društveno odgovorne kompanije

29. Svibanj 2020.
Marko Emer

U jeku krize izazvane uvođenjem izvanrednih mjera zbog sprječavanja zaraze koronavirusom većina poslovnih subjekata, koja nisu zatvorena direktnom odlukom Epidemiološke službe, nastavila je raditi dislocirano. Nesmetane procese osiguralo je postojanje dobre informacijske strukture, kako prema državi, tako i u B2B sektoru. Preporuka Stožera civilne sigurnosti bili su eRačuni, umjesto papirnatih računa, što se kasnije pokazalo ključnim za osiguranje likvidnosti poduzeća.

- Servis Moj-eRačun inicijator je i kreator najveće platforme za razmjenu eRačuna koja okuplja više od 300 proizvođača ERP i računovodstvenih softvera, što znači da su deseci tisuća njihovih korisnika slali račune svojim kupcima direktno iz računovodstvenog programa i imali točnu informaciju kada su računi zaprimljeni i tko ih je zaprimio. Proces naplate nije stao samo zato što u sjedištu poduzeća nije bilo nikoga zbog koronavirusa -  ističe Marko Emer, predsjednik Uprave servisa Moj-eRačun.

Istovremeno, uz provođenje vlastitih mjera za pomoć gospodarstvu, poput besplatnih eRačuna za tvrtke koje do lock-downa nisu prešle na bespaprino poslovanje, do održavanje razine cijena za postojeće korisnike kao u mjesecima prije izbijanja pandemije, unatoč povećanju broj poslanih računa, ovaj je informacijski posrednik još jednom preuzeo odgovornost uloživši dodatni napor u jačanje infrastrukture Moj-eRačun mreže u korist svih korisnika.

- Servis Moj-eRačun najveći je privatni informacijski posrednik na tržištu i za mnoge smo sinonim za eRačune zato smo odmah prepoznali da moramo istupiti i ponuditi sva raspoloživa sredstva kako bi gospodarstvo funkcioniralo tijekom, a posebice nakon završetka izvanrednih mjera. Zajedno s partnerima, integratorima u Moj-eRačun mrežu, intenzivno smo radili na širenju baza primatelja eRačuna, na čega su utrošene stotine sati naših zaposlenika, koje smo i jedni i drugi donirali za čim brži oporavak tržišta. Uz besplatno slanje eRačuna za nove korisnike, besplatne izrade baza novih kupaca naših korisnika te odricanje od prihoda zbog povećanog volumena eRačuna za one koji su proširili broj primatelja eRačuna te, u konačnici, veći broj zaposlenika u korisničkoj podršci i virtualnog asistenta koji su korisnicima pomagali postaviti dislocirani  rad, pokazali smo još jednom društvenu odgovornost i vjerujem opravdali reputaciju koju uživa naš brend – naglašava Emer, dodavši kako će, unatoč popuštanju epidemioloških mjera, mjere servisa Moj-eRačun ostati na snazi do 30. lipnja kako bi se korisnicima dodatno olakšao povratak na tržište.

Moj-eRačun mreža nastala je na ideji da digitalno poslovanje mora biti dostupnu mikro, malim i srednjim poduzećima jednako kao i velikim jer samo tako naše tvrtke mogu dobiti utakmicu na europskom tržištu. To je u potpunosti u skladu s ciljevima koje je pred zemlje članice stavila i Europska unija koja, osim kroz direktive i uredbe, kroz različite projekte znatno propagira digitalizaciju kao osnovni preduvjet za smanjenje troškova i povećanje konkurentnosti.

- eRačun i drugi digitalni dokumenti postoje u Hrvatskoj već više od desetljeća, štoviše velike kompanije su u potpunosti digitalizirale razmjenu dokumenata i prije nego se počelo govoriti o obaveznom eRačunu u javnoj nabavi, no one imaju znatna sredstva za razvoj informacijskih sustava i strateško upravljanje tim procesima. Kroz Moj-eRačun mrežu smo omogućili tvrtkama s jednim, deset ili 15 zaposlenika da uživaju jednak benefit, ali bez ulaganja u vlastite informacijske sustave ili kupovinu softvera – pojašnjava Emer.

Osim eRačuna, ERP i računovodstveni softveri unutar Moj-eRačun mreže korisnicima su počeli nuditi i druge elektroničke knjigovodstvene isprave, čime se dodatno umanjuje administrativni trošak radi povećanja konkurentnosti.

- Korisnici koji su prije nekoliko godina započeli s razmjenom eRačuna ubrzo su usvojili potpuno digitalno knjigovodstvo s obzirom da se naša usluga temelji na cijelom setu dokumenata; eOtpremnicama, eOdobrenjima, eTerećenju, eNarudžbenicama i eOpomenama i slično. S obzirom na to da eRačun, iako je najraširenija knjigovodstvena isprava nas svijetu, čini tek četvrtinu dokumenata kojima poduzeće upravlja, razvili smo skoro sve elektroničke isprave koje na dnevnoj bazi kolaju kroz tvrtke. Upravo zbog našeg cilja da digitalizacija bude dostupna svima, posebice uzevši u obzir da male i srednje tvrtke čine oko 99 posto našeg gospodarstva, vratili smo se inicijalnoj ideji da dodatni set dokumenata bude dostupan svima kroz Moj-eRačun mrežu, odnosno kroz ERP i računovodstvene softvere koji su njenim dijelom. A to je, podsjećam, više od 300 najvećih proizvođača softvera u Hrvatskoj – zaključuje Emer.

Dostupnost ovih rješenja unutar poznatih softvera, smatra, mogla bi promijeniti svijest korisnika o potrebi prelaska na bespapirno poslovanje. Kako navodi Emer, situacija oko koronavirusa pokazala je da možemo kvalitetno raditi bez obzira na dislociranost i nemogućnost da, primjerice, ispišemo svaki dokument koji je ušao u poduzeće.

- Sustav za upravljanje eDokumentima, Moj-DMS,, omogućio je pristup i obradu dokumenata zaposlenicima iz njihovih dnevnih boravaka. Jedan mikro poduzetnik, koji je prije epidemioloških mjera redovito nosio dokumente u vanjsko knjigovodstvo, sada je postavljao svaki zaprimljeni poslovni dokument unutar sustava Moj-DMS, tamo ga likvidirao, potpisao i odobrio za plaćanje, a knjigovođa ga je direktno iz sustava knjižio i potom spremao u eArhiv. Omogućeno je potpuno prenošenje uobičajenog radnog procesa u sustav, no ipak s tom razlikom da proces nije trajao nekoliko dana ili nekoliko desetaka dana, nego je završen u istom – naglašava Emer dodajući kako je time nastavljena gospodarska aktivnost.

Rješenja poput ovog će i u gospodarskom oporavku poslovnih subjekata učiniti prevagu u borbi za konkurentnost, smatra predsjednik Uprave servisa Moj-eRačun, jer su brojni poslovni subjekti uvidjeli prednost eliminacije papira i ostalog administrativnog troška te naučili da ne trebaju raditi više, nego pametnije koristeći dostupne ready-to-use aplikacije i softvere.

Sadržaj nastao u suradnji s Moj-eRačun

22. studeni 2024 15:33