Hrvatska
StoryEditor

Moderniziramo pruge za 160 km/h, dok je europski standard 240 km/h, a razlika u cijeni modernizacije - zanemariva

23. Listopad 2019.

Šest godina nakon liberalizacije teretnog, željezničkog prijevoza u Hrvatskoj i ulaskom međunarodnih privatnih prijevoznika u hrvatski teretni željeznički sustav HŽ Cargo i dalje drži prvo mjesto sa 68 posto tržišnog udjela (vlak-km), premda i njihovi udjeli iz godine u godinu padaju. S druge strane privatni prijevoznici polako, ali sigurno uzimaju sve veći udio na tržištu i bilježe rast, premda su izloženi brojnim izazovima na tržištu, čulo se na tribini „Intermodalni prijevoz – rješenje za održivu mobilnost“.

- Neki od tih izazova su infrastrukturni radovi na pruzi bez konkretnih kratkoročnih planova zatvaranja pruge, organizacijska ograničenja upravitelja infrastrukture, onemogućavanje pristupa uslužnim objektima koje kontroliraju HŽ Cargo i HŽ Putnički prijevoz uspostava produkcije na ličkoj pruzi - istaknuo je Milan Brkić, Rail Cargo Carrier Croatia. 

Saša Subotić, viši stručni savjetnik u sektoru za promet i veze HGK, istaknuo je na tribini kako je željeznička infrastruktura zanemarivana u proteklih 30 godina te kako u nju nisu vršena nikakva značajnija ulaganja.

- Dodatni problem je što smo u fazi moderniziranja pruge za 160 km/h, dok je europski standard 240 km/h, a razlika u cijeni modernizacije je zanemariva - kazao je Subotić.

Sudionici su se složili da je razvoj intermodalnog prijevoza nužan, ali i nemoguć bez otvorenog dijaloga s lukama koje su ključne u toj priči. 

22. studeni 2024 04:19