Svjetlan Stanić jedan je od onih poduzetnika koji su počeli kao distributeri, razvili snažnu tvrtku za distribuciju, a potom se počeli okretati proizvodnji. Stanić grupa i dalje je veliki distributer, ali otkako je 2013. od Jamnice kupila sokove Juicy i otvorila novu tvornicu za proizvodnju bezalkoholnih napitaka u Svjetlanovom rodnom Kreševu u BiH, proizvodnja u Stanićevoj grupaciji sve više dobiva na važnosti. Nedavno je taj smjer ‘zacementiran‘ preuzimanjem zadarske Maraske.
Je li bilo teško nagovoriti Mirka Grbešića da vam proda Marasku?
– Mirko Grbešić je veliki gospodin i jako korektan čovjek, nas dvojica imamo uzajamno poštovanje i povjerenje u svakom pogledu. Već neko vrijeme Maraska mu se nije uklapala u razvojnu strategiju, a meni se fenomenalno uklapa. O tome smo pričali već nekoliko godina.
Što je u Maraski najvrjednije na čemu možete graditi poslovanje u njoj, a što bi trebalo iz nje ‘očistiti‘?
– Maraska je sa svojom bogatom, stoljetnom tradicijom, širokim asortimanom kvalitetnih proizvoda BAP i JAP pravi dragulj hrvatskoga gospodarstva. Meni je čast i obveza kao novog vlasnika da prepoznam i iskoristim sve prostore za rast, a njih ima, kako ste i sami primijetili. Mi donosimo internacionalno iskustvo i know-how jer dugi niz godina surađujemo s vodećim svjetskim kompanijama i brendovima kao što su Diageo i Heineken. Kod ovakvih preuzimanja uvijek je prvi logičan korak optimizacija u svim sektorima, pa tako i u portfelju. Maraskin asortiman treba približiti novoj generaciji potrošača, koja još uvijek jako cijeni domaću proizvodnju, vjeruje domaćim brendovima, a na nama je da je podsjetimo na sve vrijednosti koje Maraska ima. Posebno ističem Maraschino, pravi dragulj u kruni, simbol tradicije proizvodnje likera u Zadru, a pomalo zaboravljen zadnjih godina. Što se zaposlenika tiče, zatekli smo kvalitetan kadar koji ćemo samo nadopunjavati gdje treba, a kako bismo mogli realizirati postavljene ciljeve.
Koliko mislite da će vam trebati vremena da od Maraske napravite ono što ste zamislili?
– Maraschino je veliki izazov, a kako je to, uvjetno rečeno ‘žensko piće‘, mislim da će tu ključnu ulogu odigrati moja kći. Njezin će zadatak biti već iduće godine pripremiti lansiranje Maraschina na jednu višu razinu. Maraska već ima zavidan izvoz u Ameriku, mislim da već imamo sve preduvjete da od Maraschina napravimo nešto stvarno veliko. Što god tko rekao i mislio, Maraschino je jedini autohtoni hrvatski proizvod u žestokim pićima i stoga bi trebao biti mnogo bolje zaštićen. Taj brend apsolutno pripada Zadru i Republici Hrvatskoj.
Razmišljate li već o sljedećim akvizicijskim potezima?
– Ozbiljna smo grupacija koja ima više pravaca djelovanja. Imamo još jedan brend koji smo na neki način već predugovorili, ali još nije definiran datum kada bi prešao u naše ruke. Taj brend nije iz Hrvatske, ali pokriva cijeli Balkan, što i jest naše tržište. To ne mora biti realizirano već iduće godine. Tek ćemo vidjeti treba li nam taj brend ili ne treba pa ćemo odlučiti o tome.
Cijeli intervju sa Svjetlanom Stanićem možete pročitati u digitalnom ili tiskanom izadnju poslovnog tjednika Lider.