VIDI e-novation Award je prvi i najznačajniji hrvatski natječaj za hi-tech inovacije kojeg je pokrenuo Tomislav Kotnik još 2005. kada su startupska scena i ekosustav bili tek u povojima. Upravo organizacijom ovakvih događanja VIDI i Institut Ruđer Bošković potiču pojedince i tvrtke svih veličina na razvoj jedinstvenih i kompetitivnih proizvoda spremnih za svjetska tržišta.
Pristigle prijave je ocjenjivao vrhunski organiziran i nepristran žiri sastavljen od inženjera, znanstvenika, istraživača i poduzetnika koji su uz vrlo detaljno razrađen selekcijski proces odabrali IoT sustav za pozicioniranje i navigaciju u prostoru Spotsie, tvrtke Connected Devices i nagradili ga za visoko tehnološko dostignuće i inovativni koncept srebrnim “Teslinim jajem”.
- Spotsie je vrlo fleksibilan proizvod čiji je razvoj od početne ideje do funkcionalnog proizvoda trajao gotovo dvije godine. Kao osnovno rješenje, Spotsie predstavlja sofisticirana kombinacija inteligentnih hardvera (gateway i beacon) i najnovijih algoritamskih modela kao i 'clouda' koji je rezultat rada matematičara i kompjuterskih znanstvenika. Sustav postiže izvrsne rezultate – kako pokretnih, tako i stacioniranih objekata zbog čega možemo biti 100 posto sigurni u kojoj se sobi objekt nalazi - navodi idejni začetnik i osnivač Roko Roić.
- Rješenje je bazirano na “Internet of Things” tehnologijama čije su mogućnosti zaista nevjerojatne pa je sustav uz jednostavnu implementaciju moguće primijeniti i mimo onog što za što ga trenutno koristimo, a to je event management. Spotsie mobilna i web aplikacija se uvijek prilagođava vizualnom identitetu i brendu kupca. Takvim pristupom naši klijenti s minimalnim ulaganjima imaju vlastitu aplikaciju razvijenu po najnovijim svjetskim standardima. Zbog visoke preciznosti unutar 2 metra, sustav pruža personalizirano, time i izvrsno korisničko iskustvo jer organizatori konferencija, kongresa i festivala u stvarnom vremenu imaju uvid u detaljnu analitiku o kretnjama i potrebama posjetitelja, ali i rezultate o uspješnosti cjelokupnog događanja - ispričala nam je Lucija Zlatar, voditeljica razvoja proizvoda.
- Tijekom sudjelovanja na vodećoj kongresnoj burzi u Barceloni prošlog mjeseca, susreli smo se s klijentima i partnerima iz Europe i SAD-a koji su nam potvrdili kako u konferencijskoj i hospitality industriji postoji zaista velika potreba za proizvodima kao što je Spotsie, te da konkuriramo na globalnoj razini iako smo još uvijek u startup fazi. Uz pozicioniranje na regionalnom tržištu, sljedeći korak u prvom kvartalu je ulazak i na tržište srednje i zapadne Europe, a posebno sam ponosan što Spotsie kao mali startup iz Hrvatske razgovara s klijentima iz SAD-a, UK-a, Njemačke, Švicarske, Austrije, Rusije te Japana i Singapura. Kako se radi o izuzetno fleksibilnom sustavu, osim klijenata iz kongresnog biznisa već početkom godine krećemo s projektima iz naftne, proizvodne i građevinske industrije s fokusom na pozicioniranje ljudi i objekata te korporativnu angažiranost - navodi Matej Zelić, voditelj razvoja poslovanja.
- Kada jedinstvenost, potencijal i kvalitetu proizvoda kojem smo posvećeni prepozna tim vrhunskih stručnjaka i znanstvenika instituta Ruđer Bošković i VIDI-a, s velikim entuzijazmom nastavljamo razvoj i komercijalizaciju Spotsija u RH, ali i globalno - zaključuje Zlatar.