Hrvatska
StoryEditor

Ovo su preporuke za rad FRIZERSKIH SALONA - Šišanje će od ponedjeljka biti puno drugačije

30. Travanj 2020.
Ilustracija

Sukladno reaktivaciji određenih aktivnosti temeljem Odluke o prilagodbi mjera, za organizaciju djelatnosti frizerskih salona i brijačnica preporučuje se postupanje sukladno sljedećim preporukama. 

Ulazni i radni prostor

  • Vidljive obavijesti. Za sve djelatnike i klijente prije ili neposredno nakon ulaska, na vidljivom mjestu, nužno je postaviti informacije o higijenskim postupcima i osigurati dostupnost dozatora za dezinfekciju ruku.
  • Dezinficijens. U prostorima čekaonice, odnosno ulaznim prostorima, pultovima za obavljanje plaćanja usluga te u radnom prostoru nužno je na raspolaganje postavljanje dozatora s dezinfekcijskim sredstvom (na bazi alkohola u koncentraciji ne manjoj od 70%).
  • Čekaonice. Sjedeća mjesta u prostoru za čekanje rasporediti tako da zadovoljavaju mjere fizičke udaljenosti, odnosno na minimalnim razmacima od 1,5 metar i predviđeni su  za odrasle osobe koje su u salonu u pratnji malodobnog klijenta ako iz bilo kojeg razloga ne mogu čekati izvan prostora salona. Svi ostali klijenti koji dođu radi usluge čekaju svoj red izvan salona.
  • Zaštitne pregrade. U dijelovima salona preporučuje se postavljanje zaštitne pregrade od pleksiglasa ili pogodnog za redoviti čišćenje i dezinfekciju.
  • Fizičko distanciranje. U salonima je potrebno osigurati minimalni međusobni razmak od 1,5 metara između svih osoba koje se u jednom trenutku nalaze u prostoru izuzev klijenta i djelatnika za vrijeme pružanja usluge. Udaljenost od 1,5 metar treba osigurati u svim smjerovima od svakog radnog mjesta. 
  • Označivanje. Pri tome treba osigurati adekvatan prostor za kretanje. Putevi kojima se osobe kreću unutar salona poželjno je označiti.
  • Papirnate maramice i jednokratni materijal. Nužno je osigurati dostatnu količinu papirnatih maramica i ostalih jednokratnih materijala, opreme i sredstava za čišćenje, pranje i dezinfekciju, uključujući i opremu za odlaganje otpada sukladno uputama.
  • Zaštitna oprema. Nužno je osigurati dostatnu količinu zaštitne opreme za zaposlenike.
  • Ogrtači. Uobičajene ogrtače za klijente, ako je moguće, preporučuje se zamijeniti jednokratnima.
  • Igraonice. Dijelove prostora u salonu koji su bili eventualno korišteni kao zatvoriti, tj. staviti ih van funkcije.
  • Prozračivanje. Sve prostorije u salonu treba što češće provjetravati, čak i za vrijeme lošeg vremena. Ne zaboraviti prozračiti između smjena

Primanje klijenata

  • Higijena ruku. Sve klijente na ulazu uputiti na dezinfekciju ruku te objasniti koje se preventivne mjere trenutno provode u salonu (primjerice potreba o nošenju maske za usta i nos, higijena ruku, pravilno postupanje prilikom kašljanja i kihanja). U slučaju potrebe, klijente treba uputiti da se kihanje obavlja u savijeni lakat ili maramicu koja se odmah nakon pravilno odlaže u kantu za otpad.
  • Podaci o strankama. Treba zabilježiti vrijeme ulaska osobe u salon, kontakt podatke (broj mobitela) i vrijeme napuštanja salona. Ta je informacija, u slučaju otkrivanja oboljelog koji je boravio u salonu u određeno vrijeme, potrebna je epidemiolozima, kako bi što brže mogli identificirati i kontaktirati kontakte oboljelog te provesti mjere sprečavanja daljnjeg širenja infekcije. Stranke treba pravovremeno upozoriti da će im se usluga pružit SAMO AKO su suglasni ostaviti podatke za kontakt.
  • Maske za lice za klijente. Klijentima se preporučuje nošenje maski za lice. Ako kirurške nisu dostupne, moguće je korištenje platnenih maski)

Obavljanje usluge

  • Higijena ruku. Između klijenata obavezno oprati i dezinficirati ruke.
  • Zaštitna oprema. Tijekom cijelog postupka koristi se zaštitna oprema (maska koja prekriva usta i nos i jednokratni ogrtač za klijenta).
  • Maske za lice i rukavice za djelatnike. Osim kirurških maski mogu se koristiti i platnene maske za lice. Rukavice se preporučuje nositi po uobičajenom protokolu (primjerice pri bojenju kose i ostalim aktivnostima s agresivnim kemikalijama).
  • Ako se ne može osigurati minimalni razmak od 1,5 metra, klijent i djelatnik moraju nositi  barem masku koja prekriva usta i nos. Poslodavac je dužan osigurati zaštitu za zaposlenike i to u dovoljnim količinama. Viziri za lice mogu pružiti dodatnu zaštitu. Kirurške maske se mijenjaju nakon maksimalno 3 sata nošenja, a platnene maske za lice kada postanu vlažne.
  • Tijekom pružanja usluge zaposlenik od klijenta drži najveću moguću udaljenostkoja ne ometa obavljanje usluge.
  • Usluga izvan salona. Kod pružanja usluga izvan salona/radnog prostora moraju biti ispunjeni svi uvjeti navedeni kod ovakve vrste usluge vezani predviđene mjere. Prije pružanja usluge treba provjeriti mogu li ti zahtjevi biti ispunjeni na lokaciji na kojoj će se pružati usluga. 

Sve ostale upute i preporuke koje se tiču organizacije rada u frizerskom salonu možete vidjeti OVDJE

22. studeni 2024 12:53