Hrvatska
StoryEditor

[Poslovni putopis] Auto Benussi ulazi u ekonomiju dijeljenja - testira aplikaciju za car sharing i car floating

21. Siječanj 2022.
Danijel Benussifoto Lider Media

Iako je zbog lošije turističke sezone tvrtka Auto Benussi u 2020. znatno smanjila prihode u odnosu na 2019. godinu, sa gotovo 459 na 342 milijuna kuna, bila je prihodovno najjača tvrtka pulskoga gospodarstva. Govori taj statistički podatak o tome da su mnogi sektori u Istri ako ne sasvim ovisni o turizmu a ono barem na njega solidno naslonjeni, ali i pokazuje relativnu slabost pulskoga gospodarstva nakon propasti Uljanika, u kojoj se trgovac novim i rabljenim vozilima prihodima nameće kao jedan od važnijih igrača poslovne scene.

Obiteljska tvrtka Auto Bennusi krenula se 2005. godine razvijati iz Pule, a danas joj je u tom najvećem istarskom gradu sjedište i dio menadžmenta. Vlasnik i direktor Daniel Benussi, međutim, ima ured u Zagrebu i premda se i dalje smatra dijelom istarskog i pulskoga gospodarstva, kaže da su u poslovnom smislu nadrasli Istarsku županiju i da nisu više samo pulska i istarska tvrtka.

- Istra je prelijepo mjesto za život, ali u poslovnom svijetu je vrlo ograničena u smislu rasta i razvoja. Shvatili smo da nam je tržište u Istri premalo i odlučili smo se proširiti na teritorij cijele Hrvatske. Pritom u segmentu prodaje vozila mislim najviše na Zagreb dok u rent-a-car segmentu imamo ukupno 14 poslovnica u cijeloj Hrvatskoj te po dvije u Sloveniji i Srbiji. Moramo reći da smo i ostvarenim rezultatima nadišli Istarsku županiju odnosno da izvan Istre ostvarujemo oko 60 posto ukupnih prihoda. Bavimo se prodajom i novih i rabljenih automobila, zastupnici smo niza brendova, a poslujemo i u segmentu iznajmljivanja automobila. Prodaja i servisiranje automobila čini nam oko 75 posto prihoda, dok segment najma donosi oko 25 posto ukupnih prihoda – uvodi nas u priču direktor Daniel Benussi.

Upitan o razmjerima utjecaja istarskog turizma na poslovanje tvrtke kojoj je na čelu, Benussi odgovara da je u Istri turizam sve i da kada podbaci turistička sezona, podbaci i prodaja automobila. – Iako ne prodajemo automobile turistima, o turizmu je u Istri ovisan prihod gotovo svih kompanija ali i pojedinaca. Ako se ne dogodi sezona ili sezona bude slabija kao što je bila 2020. godine, istarsko gospodarstvo kašlje. Mi smo 2020. u Istri imali manju prodaju, ali i manje prihode u segmentu rent-a-cara koje smo uspjeli nadomjestiti dužim korporativnim najmovima od mjesec dana do tri godine – govori prvi čovjek Auto Benussija i prognozira da će u idućih pet do deset godina većina ljudi u Puli, do jučer industrijskom a prekjučer i vojnom gradu koji danas živi tranziciju prema turizmu, živjeti od turizma.

U ponedjeljak: Boris Žgomba: Kovid neće nestati, ali više neće ugrožavati ni Uniline ni istarski turizam

Razvoj svoje tvrtke koja danas u boljim turističkim sezonama zapošljava do dvjestotinjak ljudi, a izvan sezona nešto manje, Benussi vidi u ekonomiji dijeljenja pa će u tom poslovnom konceptu budućnosti koji na mala vrata ulazi i u Hrvatsku, tražiti svoje mjesto pod tržišnim suncem.

– Mislimo da će se u budućnosti vozila više iznajmljivati nego kupovati. Ne mislim pritom da će svatko htjeti unajmiti vozilo umjesto da ga posjeduje ali kompanije sigurno hoće a i fizičke osobe u urbanim dijelovima države. Kada govorim o modelima iznajmljivanja, ne mislim na klasičan rent-a-car nego na modele kao što su car sharing ili car floating, gdje čovjek posredstvom aplikacije unajmi automobil na sat, dva ili tri, vrati ga bilo gdje u gradu i plati samo za ono što je koristio. Ako netko živi i radi u centru grada, logično je da mu automobil nije potreban i da mu stvara trošak. Trend u Europi i svijetu je da se automobil plaća i koristi onda kada je to potrebno umjesto da stoji na parkingu – promišlja Benussi.

Različiti modeli još se razrađuju, aplikacija testira, a s prvom količinom vozila u novom tržišnom segmentu tvrtka planira izaći na tržište unutar nekoliko mjeseci, najprije u Zagrebu, a u idućih pet godina zahvatiti urbana područja Hrvatske. Tvrtku u bliskoj budućnosti Benussi vidi u razvoju segmenta pružatelja usluge dijeljene mobilnosti, prema fizičkim osobama, korporativnim klijentima i turistima. Svjestan je da razvoj neće i ne može ići preko noći, s obzirom na dominantnu ovdašnju kulturu posjedovanja i da će se današnje generacije vozača teško prilagoditi novom konceptu. No, Benussi razmišlja dugoročno i kaže da je vrlo izgledno kako će ulazak u novu nišu u početku kompaniji donositi gubitke, ali i da se treba na vrijeme pripremiti i zauzeti pozicije za budućnost te da ciljaju pridobiti generacije vozača koje su tek stasale ili još niti nemaju vozačku dozvolu, nove generacije koje se ne vezuju za materijalno.

Kompletnu reportažu iz Pule možete pročitati u novom tiskanom ili digitalnom izdanju Lidera.

22. studeni 2024 14:54