Hrvatska
StoryEditor

Samo dva dana prošla su od ideje do proizvodnje dezinficijensa INA Dezinola

23. Travanj 2020.
Zoran Škrobonja
Denaturirani alkohol imali smo na zalihi i odmah smo mogli početi proizvoditi Dezinol, namijenjen za dezinficiranje radnih površina, pribora i prostora. Nakon što smo ga proizveli dovoljno za svoje potrebe, sredstvo smo plasirali na tržište Hrvatske, Slovenije, Bosne i Hercegovine i Crne Gore, a dio smo donirali našem Stožeru za civilnu zaštitu

INA MAZIVA u samo nekoliko dana napravila su ono što u normalnim uvjetima ponekad traje i godinama – razvila su novi proizvod deficitaran na hrvatskom i svjetskom tržištu. I to sve u nikad zabilježenim uvjetima pandemije koronavirusa. O tome kako su to izvela popričali smo s direktorom INA MAZIVA Zoranom Škrobonjom.

INA je razvila dezinficijens za internu uporabu, a onda ga je odlučila staviti na tržište. Koliko je trajao proces nastanka i kako se dogodio taj preokret?

– Sve je išlo jako brzo. Doslovno su prošla dva dana od ideje do proizvodnje prvih kantica. Ovim putem posebno bih zahvalio timu koji je razvio formulaciju, kao i djelatnicima u pogonu proizvodnje koji bez obzira na pandemiju izazvanu koronavirusom neumorno proizvode tražene proizvode. Svoju smo proizvodnju vrlo brzo prilagodili novim proizvodima. Denaturirani alkohol upotrebljavamo i inače tako da smo sirovinu imali na zalihi i odmah smo mogli početi proizvoditi. Na kraju bih htio naglasiti da je Ministarstvo zdravstva vrlo brzo reagiralo te smo nakon izdane dozvole INA Dezinol mogli plasirati na tržište.

Kako je novi proizvod utjecao na redovnu proizvodnju i kako ste proizvodnju prilagodili uvjetima pandemije?

– U posljednjih mjesec dana INA Dezinol zauzima 80 posto udjela u našoj proizvodnji. Na tržištu je izrazito velika potražnja za ovim dezinficijensom, stoga smo organizirali rad u dvije smjene. Primopredaja smjene je s odmakom od sat vremena kako se ne bi svi radnici u isto vrijeme našli u istom prostoru. Također, pridržavamo se i uputa o držanju preporučenog razmaka od minimalno dva metra. Time smo smanjili eventualnu mogućnost prijenosa zaraze na minimum. Svi radnici u pogonima proizvodnje, osim redovne zaštitne opreme, nose maske i rukavice te obvezno mjere temperaturu pri ulazu u tvornicu.

Možete li nam reći nešto više o INA Dezinolu? Koliko ga litara na dan proizvodite? Kome je namijenjen? Gdje ga plasirate?

– INA Dezinol je pripremljeno sredstvo za dezinficiranje radnih površina, pribora i prostora na osnovi denaturiranoga etilnog alkohola, čiji je udio 70 posto. Njegova dnevna proizvodnja je od 10 do 12 tona te dolazi u pakiranjima od 0,6 litara i od jedne litre. Proizvod je ponajprije bio namijenjen za vlastitu uporabu unutar članica INA Grupe, za dezinficiranje prostora naših maloprodajnih mjesta, kabina kamiona itd. Nakon što smo ga proizveli dovoljno za svoje potrebe, sredstvo smo plasirali na tržište Republike Hrvatske te na tržišta Slovenije, Bosne i Hercegovine te Crne Gore. U planu imamo povećanje plasmana i na druga izvozna tržišta. Također, s obzirom na to da su dezinficijensi trenutačno deficitarni proizvodi na tržištu, kao društveno odgovorna kompanija odlučili smo donirati 720 litara INA Dezinola Stožeru za civilnu zaštitu Republike Hrvatske te tako pomoći u sprječavanju širenja koronavirusa.

Kakva je reakcija tržišta?

– Izvrsna! U ovom trenutku ne možemo zadovoljiti potražnju za navedenim proizvodom, uvijek se traži paleta više. Interes postoji kod naših stalnih kupaca, a posebno nas veseli što se rađaju i poslovne suradnje s novim kupcima iz netradicionalnih sektora poslovanja za nas.

Hoćete li nastaviti proizvoditi Dezinol i kada zdravstvena kriza prođe?

– Proizvodnja će se zasigurno nastaviti jer će se naše navike vezane uz higijenu morati promijeniti nakon pandemije izazvane koronavirusom. U planu nam je proširiti asortiman uvođenjem dezinficijensa za ruke te vlažnih maramica s alkoholom. INA MAZIVA su u posljednjih nekoliko godina nadopunila osnovni prodajni asortiman koji uključuje ulja i maziva novim grupama proizvoda kao što su parafin, autokozmetika, kemikalije, a od ove godine i dezinfekcijska sredstva. Sve je to učinjeno s ciljem zadovoljenja potreba naših kupaca, čije su potrebe uvijek na prvom mjestu liste naših prioriteta.

22. studeni 2024 08:17