Taksisti kažu da su lanjske izmjene Zakona o prijevozu u cestovnom prometu potpuno liberalizirale sektor i gotovo potpuno ukinule ovlasti jedinicama lokalne samouprave za uređivanje obavljanja te djelatnosti na svojem području. Smatraju da je zbog niza nejasnih ili pogrešno definiranih odredbi taksiranje otežano.
Predlažu da jedinice lokalne samouprave same određuju visinu naknade za izdavanje dozvole za obavljanje djelatnosti taksi prijevoza na svojem području. Po njihovom mišljenju, nelogično je da je razlika u cijeni dozvole za obavljanje taksi prijevoza u primjerice Dubrovniku ili Splitu neznatno veća u odnosu na općinu s malom potražnjom za taksi uslugama. Cijena dozvole razmjerna specifičnostima pojedinog grada važan je korak prema boljem uređenju u obavljanju djelatnosti, kaže se u priopćenju.
Smatraju i da bi se dozvola za obavljanje taksi prijevoza trebala izdavati za jedno vozilo i jednu registarsku oznaku jer je, tvrde u sekciji HOK-a, nelogično i neekonomično, a uzimajući u obzir trošak lokalne zajednice, da autotaksi prijevoznik s jednim i onaj s više od sto vozila jednokratno plaćaju jednaku naknadu za izdavanje dozvole.
Predlažu i uvođenje obveze jedinicama lokalne samouprave vođenja registra izdanih dozvola taksi prijevoznicima odnosno registarskih oznaka vozila kojima se obavlja taksi prijevoz, ali i da se način izdavanja dozvola te upis registarske oznake vozila u izdane dozvole (za pojedino vozilo) mora primijeniti i na one prijevoznike koji već imaju važeće dozvole uz određeni period prilagodbe.
Traže i da upravitelj prijevoza mora biti isključivo fizička osoba te da jedna fizička osoba može biti upravitelj prijevoza u najviše tri obrta ili trgovačka društva, maksimalno za 15 vozila. Uz prekršajnu odgovornost fizičke osobe obrtnika – vlasnika te direktora odnosno trgovačkog društva, upravitelj prijevoza također bi morao snositi prekršajnu odgovornost, ovisno o vrsti prekršaja, smatraju HOK-ovi taksisti.
Sekcija taksi prijevoznika Hrvatske obrtničke komore smatra da izmjene i dopune treba donijeti što prije, tj. već u prvom kvartalu sljedeće godine, kako bi stupile na snagu prije turističke sezone.