Hrvatska
StoryEditor

Tana i Viktor Zimmermann (bazzar.hr): Želimo postati regionalni lider u online kupovini

06. Listopad 2021.
Tana i Viktor Zimmermann, Bazzarfoto Ratko Mavar

Upornost kojom su sestra i brat Tana i Viktor Zimmermann razvijali bazzar.hr, online platformu za kupovinu, fascinantna je. Nedostatak novca za razvoj poslovanja nisu rješavali uzimanjem kredita i zapošljavanjem nego ulaganjem svojeg slobodnog vremena, a nakon što su pokorili hrvatsko tržište otvaraju nova u susjednim zemljama.

Mladi Zimmermanni, prosjek godina im je 33, u poduzetničku pustolovinu krenuli su 2013. Najprije su napravili online oglasnik za prodaju rabljene i nove robe, a potom platformu koju su prepoznali i brendovi i kupci. Uzlet u poslovanju dogodio se 2016., kad je promet počeo rasti tako da je Deloitte 2019. proglasio bazzar.hr jednom od 50 najbrže rastućih tvrtki Srednje Europe. U glavnoj kategoriji natječaja (Technology Fast 50), platforma bazzar.hr zauzela je peto mjesto s prosječnom stopom rasta od 2.821 posto. Danas ima 700 partnera i više od 350 tisuća kupaca, prošle je godine ostvaren prihod od 50 milijuna kuna, a ove godine očekuje se stopostotni rast.

Potkraj prošle godine u bazzar.hr novac je uložio češki fond EMMA Capital i postao vlasnik manjeg udjela u tvrtki, a većinski vlasnici su i dalje Zimmermanni. Online platforma bazzar.hr rezultat je Viktorove dječačke želje imati web stranicu i Tanine komercijalizacije projekta koji su zajednički osmislili.  

Nekoliko godina Zimmermanni su strpljivo čekali da tržište sazrije za e-kupovinu. U početku je u njihovoj tvrtki bilo samo dvoje zaposlenih, ali kad su prijelomne 2016. zagazili dublje u posao okupili su šest-sedam zaposlenika i otad se mnogo toga promijenilo. Danas bazzar.hr ima oko 40 zaposlenih, sedam-osam studenata agažiranih putem studentskog ugovora i još nekoliko vanjskih suradnika.

– Preko našeg marketplacea prodaje se oko 200 tisuća proizvoda iz raznih industrija, a najjača je lifestyle kategorija: bebe, djeca, moda i ljepota. Međutim imamo i tehniku, bijelu tehniku, male kućanske aparate, satove, mobitele, autmobilske gume… Neki od naših partnera su: Loreal, Philips, Puma, Vileda, Violeta, Nivea, Warner Brothers, svi filmovi i crtići u njihovu izdanju, Tekstilpromet, Galeb…, a radimo i sa svim velikim distributerima – kaže Tana. Cilj im je postati regionalni lider u e-commerce i upravo su, zahvaljujući investiciji, počeli realizirati prvu fazu plana širenjem na tržište Srbije.

Veći dio investicije uložili su u otvaranje novih tržišta, nakon Srbije posao će proširiti na Makedoniju, Crnu Goru, Rumunjsku i Bugarsku. Dio novca iskoristit će i za jačanje pozicije na hrvatskom tržištu, gdje u idućih šest mjesci namjeravaju zaposliti desetak ljudi. Zimmermanne ne brine to što je Amazon stigao u Hrvatsku. Viktor tvrdi da je bazzar.hr u prednosti jer je lokalna platforma, ima korisničku podršku na hrvatskom jeziku u kojoj radi petnaest ljudi i većinu proizvoda dostavlja u roku od 24 do 48 sati.

– Smjer u kojem idemo ono je što smo u početku zacrtali – biti regionalni lider u online kupovini – kaže Tana koja želi da bazzar.hr postane središnje mjesto kupovine na internetu i jednog dana žila kucavica hrvatskog gospodarstva.

Cijelu poduzetničku priču Tane i Viktora Zimmermann pročitajte u novom broju tiskanog i digitalnog izdanja Lidera.

14. studeni 2024 05:01