Izvršni direktor Digitalne Hrvatske, Đuro Lubura, naglasio je kako je liberalizacija autotaksi tržišta iznimno važna za razvoj digitalnog društva, budući da je u sklopu nje uvedena mogućnost korištenja elektroničke aplikacije umjesto taksimetra.
- Od donošenja novog Zakona o prijevozu u cestovnom prometu, putnicima i taksistima je omogućeno povezivanje putem elektroničkih aplikacija. One čine uslugu dostupnijom, ali i transparentnijom jer unaprijed pokazuju cijenu vožnje te najavljuju putniku koji vozač dolazi po njih i s kojim vozilom. Ocjenjujem kako je ovo jedna od uspješnijih reformi Vlade Andreja Plenkovića kojom se otvara put uvođenju digitalnog društva. Ne smijemo zaboraviti da je ulazak velikih svjetskih igrača poput Ubera potakao i domaće taksi kompanije i udruženja da na tržište stave svoje elektroničke aplikacije, rekao je Lubura.
Ispitanike se pitalo i da se izjasne o mogućnosti provođenja slične liberalizacije u drugim gospodarskim sektorima. Samo 12 posto njih potpuno se protivi daljnjoj liberalizaciji, njih 32 posto bi posve liberaliziralo gospodarstvo, a 39 posto ih želi liberalizaciju uz određene izuzetke. Zdravstvo i obrazovanje su dva sektora koje su hrvatski građani najmanje skloni liberalizirati, dok velika većina želi liberalizaciju poštanskih usluga, energetike i gospodarenja šumama, navodi se u priopćenju.
- Istraživanje je potvrdilo našu pretpostavku da su hrvatski građani svjesni važnosti liberaliziranog autotaksi tržišta za turizam. Njih čak dvije trećine izjasnilo se kako liberalizacija u većoj mjeri ili iznimno koristi turizmu. Zadovoljni smo kako su hrvatski građani prihvatili liberalizaciju autotaksi tržišta. Rezultati istraživanja su u skladu s drugim našim saznanjima prema kojima Hrvati prednjače u Europi u otvorenosti prema upotrebi novih tehnologija u svakodnevnom životu, iako infrastruktura često kaska za željama građana, rekao je Lubura.
Istraživanje je provela Promocija Plus upotrebom CATI metode na uzorku ispitanika iz hrvatskih gradova u kojima je dostupno više pružatelja autotaksi usluga. Istraživanje je provedeno krajem kolovoza i u prvoj polovici rujna ove godine.