Na ovogodišnju listu 500 najboljih vratile su se neke Agrokorove/Fortenovine kompanije: PIK Vrbovec, Ledo, Zvijezda i mStart, ali (još) nema Konzuma, Tiska, Jamnice, Velpra, Belja… Doduše, u društvo najboljih kompanija vratili su se i neki od Todorićevih velikih partnera i dobavljača koje je Agrokor povukao na tamnu stranu poslovnih rezultata, poput Francka, Sokola, Granolija i AWT Internationala.
No upravo aktualna priča o (ne)isplati dogovorenoga dijela graničnog duga pokazuje da priču o restrukturiranju Agrokora treba promatrati s obiju strana medalje. Najveći sustav još nije ni blizu konačnom odgovoru na pitanje o sudbini restrukturiranja, pa i o posljedicama koje još može imati za domaće gospodarstvo.
Treba izdvojiti tvrtke koje su najviše skočile u godinu dana - Pepco Croatia, Manta, Decathlon Zagreb, KMAG i Porsche Leasing. Sve sami trgovci i jedan formalni nekretninaš (Manta) koji je, zapravo, vlasnik uspješnih zagrebačkih trgovačkih centara City Center one.
Među prvih pet koji najbrže rastu (prema novostvorenoj vrijednosti) ni 'P' od domaće proizvodnje. Šesti je logističar, General Logistics Systems Croatia, koji se bavi poštanskim uslugama, a tek na sedmome mjestu KFK Tehnika brani boje hrvatske industrije.
Međutim, kad se pogled svrne malo dalje u prošlost, petogodišnji trendovi otkrivaju i proizvodno orijentirane prvake srednjoročnog razdoblja. To su Fornix iz Dugog Rata i Hidromont industrijska montaža iz Slavonskog Broda. Fornix je i lani bio među pedeset najboljih kompanija u četiri od šest promatranih trendovskih kategorija, a Hidromont IM posebno su pogurali odlični prošlogodišnji rezultati.
Osim što su u protekloj petoljetki bile izvrsne u svih šest promatranih kategorija (prema porastu novostvorene vrijednosti, produktivnosti, prihodima, izvozu, dobiti i broju zaposlenih), te dvije tvrtke imaju još neke sličnosti: nisu medijski eksponirane, u domaćem su vlasništvu, bave se proizvodnjom (Fornix se specijalizirao za brtve) odnosno graditeljstvom (Hidromont IM bavi se montažom čeličnih konstrukcija) i obje tvrtke lani su od izvoza ostvarile više od devedeset posto prihoda.
Kad se gledaju trendovske kategorije petogodišnjeg rasta, Hidromont IM predvodi rang-listu rasta prihoda i broja zaposlenih, Shopping centeru (Branimir centar) najviše su porasli novostvorena vrijednost i produktivnost, General Logistics Systems Croatiji najviše je porastao izvoz, a Ernst&Young Savjetovanju dobit.