Danski mediji odlučili su udružiti snage i zajedno pregovarati s Googleom i Facebookom o plaćanju naknada za sadržaj, u prvom pokušaju medija u Europi da kolektivno od tehnoloških divova traže plaćanje prenesenih vijesti.
Predstavnici 29 danskih medijskih kompanija, uključujući državnu radioteleviziju DR, djelomično državno financiran TV2 i većinu vodećih novinskih izdavača, okupit će se u petak na prvom sastanku.
- Vjerujemo da će kolektivno upravljanje našim pravima iznjedriti najbolju i najpravedniju vrijednost kada su u pitanju tehnološki divovi i njihovo korištenje našeg sadržaja - rekao je izvršni direktor medijske tvrtke JP/Politikens Hus Stig Orskov.
Pregovori s Googleom i Facebookom započet će nakon sastanka u petak, rekao je Orskov, a potom će se možda razgovarati i s drugim tehnološkim tvrtkama, poput Twittera, dodao je.
Kolektivno pregovaranje nadovezuje se na prošlogodišnju promjenu europske direktive o autorskim pravima, koja je natjerala platforme poput Googlea i Facebooka da instaliraju filtere kako korisnici ne bi prenosili sadržaj zaštićen autorskim pravima, poput vijesti.
I Facebook i Google pregovarat će o tome koliko informativnog sadržaja s linka medija smiju objaviti i trebaju li plaćati za objavu sadržaja.
- Taj sadržaj nije kreiran za besplatno korištenje - upozorio je izvršni direktor danske medijske kuće Berlingske Media Anders Krab-Johansen.
- U Kaliforniji su nešto krivo shvatili - dodao je, referirajući se na matičnu bazu američkih tehnoloških divova.
Inicijativa je dijelom nadahnuta glazbenom industrijom, objašnjava čelnik danske medijske kuće, misleći na kolektivne pregovore glazbenika s kompanijama koje nude uslugu streaminga glazbe, poput Spotifya.