Europska komisija pokrenula je istragu kako bi utvrdila krši li Google uslugama internetskog oglašavanja propise o tržišnom natjecanju u Europskoj uniji.
Google spada među vodeće kompanije u svijetu u sektoru internetskog oglašavanja, a pruža i usluge posredovanja u oglašavanju, posebno kroz servis Display Network.
"Google prikuplja podatke koji se potom koriste za ciljano oglašavanje, prodaje oglasni prostor i pruža usluge posredovanja u oglašavanju. To znači da je Google prisutan na gotovo svim razinama opskrbnog lanca internetskog oglašavanja. Brine nas što je Google konkurentskim uslugama internetskog oglašavanja otežao natjecanje u cijelom kompleksu oglašavanja - objasnila je na konferenciji za novinare razloge pokretanja istrage potpredsjednica EK Margrethe Vestager.
Bruxelles želi istragom utvrditi da li je američki softverski div favorizirao vlastite usluge internetskog oglašavanja i time prekršio europske propise o tržišnom natjecanju.
Istraga bi trebala pokazati kako na tržište utječe Googleov zahtjev klijentima da na plasiranje oglasa, primjerice, na YouTubeu koriste njegov servis Display & Video 360 i Google Ads, i ograničava li drugim tvrtkama pristup korisničkim odacima koji se koriste za oglašavanje.
- Usluge internetskog oglašavanja ključni su instrument kojim Google i izdavači monetiziraju svoje internetske usluge - istaknula je u priopćenju objavljenom u utorak potpredsjednica Europske komisije Margrethe Vestager.
Sektor internetskog oglašavanja silno se razvio kako bi iskoristio sveprisutnost pametnih telefona i računala u svakodnevnom životu. U Europi koriste ih milijuni ljudi, a izdavači internetskim oglasima pokušavaju nadoknaditi prihode izgubljene besplatnom objavom sadržaja.
EK navodi da je samo u 2019. za oglašavanje na internetu izdvojeno 20 milijardi eura.