Francuska, Njemačka i Nizozemska pozivaju Europsku uniju da jače pritisne velike tehnološke tvrtke poput Amazona, Googla ili Facebooka u Prijedlogu dopuna Zakona o digitalnim tržištima, koji regulira digitalnu konkurenciju. U pismu koje su tri zemlje uputile Bruxellesu traži se da se ojača i ubrza nadzor u slučaju kada tehnološki divovi preuzimaju razvojne tvrtke kako bi onesposobili nastajanje konkurencije. Upućivanje pisma iznimno je rijedak način obraćanja članica Bruxellesu, no države koje su odlučile početi borbu s tehnološkim teškašima poput Francuske, Italije i Njemačke žele da ih u tome podrži EU zakonodavstvo.
Za čvršći pristup
Potpisnice pisma nisu zadovoljne sporim i neučinkovitim provođenjem pravila te se nadaju da će im promjene u Zakonu o digitalnim tržištima dati više moći. Naime, smatraju da bi nacionalne vlasti trebale igrati jaču ulogu u suradnji s Europskom komisijom, jer je važnost digitalnih tržišta iznimna za njihova gospodarstva. Također, kod Prijedloga Zakona o digitalnim uslugama koji obuhvaća mrežni sadržaj Nijemci traže čvršći pristup, primjerice, zabranom oglašavanja u kojem su ciljana skupina maloljetnici. Sa strožim pristupom na sastanku ministra EU složili su se i španjolski i danski ministri.
Margrethe Vestager, europska povjerenica za tržišno natjecanje, naglašava da postoji suradnja s nacionalnim tijelima koja je i dovela do istrage Komisije protiv Facebookova preuzimanja razvojne tvrtke za chatbotove u zdravstvu i obrazovanju Kustomer. Istraga je pokrenuta i u vezi s preuzimanjem razvojne tvrtke za testove ranog otkrivanja 50 vrsta raka, Grala, koje provodi biotehnološka tvrtke Illumina.
Kompanijska pravila
EU želi putem ta dva zakona zaštititi temeljna prava svih korisnika digitalnih usluga te uspostaviti jednake uvjete za poticanje inovacija, rasta i konkurentnosti na europskom i svjetskom tržištu. Pravila u Zakonu o digitalnim uslugama odnose se na društvene mreže, mrežne trgovine, platforme za razmjenu sadržaja ili putovanja i smještaj te trgovine aplikacija. Zakon o digitalnim tržištima uređuje i pravila o platformama koja posreduju u pristupu informacijama, zvanima 'vratari', primjerice Googleu, Amazonu, Facebooku i Appleu. Takve tvrtke dovoljno su snažne da same mogu uvoditi pravila i tome se želi stati na kraj. Najveći izazovi su i trgovina te razmjena ilegalne robe, usluga i sadržaja na mreži, a internetske usluge također zloupotrebljavaju manipulativni algoritamski sustavi.