Svijet
StoryEditor

Europski regulator istražuje 16 milijardi dolara vrijedan dogovor Microsofta i Nuancea

07. Prosinac 2021.
Microsoft 

Europski regulator provodi dubinsku istragu 16 milijardi dolara vrijednog sporazuma između američkog Microsofta i kompanije za transkripcijsku tehnologiju Nuance Communications te je zatražio od korisnika i konkurenata Nuancea da sastave popis mogućih problema.

Microsoft je odbio dati komentar za Reuters u vezi toga, a Nuance nije odgovorio na zahtjev za komentarom.

Američko ministarstvo pravosuđa u lipnju i australska komisija za tržišno natjecanje u listopadu su izvijestili da neće istraživati sporazum. Te kompanije su u studenome podnijele zahtjev za odobrenje svog sporazuma agenciji za tržišno natjecanje Europske komisije, a regulator ima rok do 21. prosinca za odobrenje ili pokretanje dubinske istrage.

Kompanije su očekivale da realizirati sporazum do kraja ove godine, ali su prošlog mjeseca priopćile da bi se rok za to mogao produljiti na početak iduće godine.

U upitniku koji je Komisija poslala potrošačima i konkurentima postavlja se i pitanje jesu li Microsoft i Nuance konkurenti i može li njihova veza utjecati na klijente i konkurente.

Nuance prvenstveno prodaje tehnologiju transkripcije koja je popularna među liječnicima i pozivnim centrima koji žele automatizirati zapisivanje izgovorenog. Analitičari smatraju da taj sporazum jača Microsoftovu prisutnost na tržištu zdravstvene skrbi i donosi nove glasovne i medicinske podatke za umjetnu inteligenciju u područje zdravstvene, govorne i biometrijske sigurnosti.

Kao i druge velike tehnološke tvrtke, Microsoft je godinama razvijao svoje poslovanje putem akvizicija. No, u posljednjem desetljeću nije, kao njegovi konkurenti Alphabetov Google, Facebook, Apple i Amazon.com, bio suočen s istragama o kršenju pravila tržišnog natjecanja.

Profesor na kalifornijskom sveučilištu Berkeley Steven Weber, koji proučava preklapanje tehnologije i zdravstvene skrbi, smatra da bi u vezi tog sporazuma zabrinutost moglo izazvati obvezno uvođenje Microsoftovih Office paketa korisnicima Nuancea.

Nuance inače opslužuje 77 posto bolnica u SAD-u. Ključ njegovog uspjeha je da klijentima osigurava korištenje podataka potrošača za unaprjeđivanje svojih sustava prepoznavanja glasa. "Potrošač će Nuanceu pružiti pristup glasovnim i tekstualnim podacima te mu omogućiti trajnu licencu bez naknade za kopiranje, korištenje i analiziranje takvih podatka za istraživanje prepoznavanja govora”, stoji primjerice u ugovoru Nuancea i sveučilišnog medicinskog centra Augusta.

Veliki dobavljači u oblaku kao što su Amazon i Microsoft obično nemaju izravan pristup podacima potrošača za potrebe istraživanja i razvoja. No, prilika za stjecanje takvih odnosa i podataka objašnjava Microsoftov interes za Nuance, smatraju neki njegovi bivši zaposlenici.

21. studeni 2024 19:54