Brend se gradi godinama. Čak i kad imate pristup velikom kapitalu ili imate inovativni proizvod, da bi brend našao svoj put do potrošača ponekad su potrebne godine, pa čak i desetljeća.
Na putu da se etabliraju kao globalno značajan brend, tvrtke se moraju boriti protiv žestoke konkurencije, često i raznih skandala ali i s potrošačima kojima se ukus mijenja velikom brzinom.
Popis najvrjednijih donosi Forbes, i treba reći da se na popisu ne nalaze kineske tvrtke poput Alibabe. Također, zanimljivo je primjetiti da je među deset najvrjednijih brendova čak šest iz sektora tehnologije.
Većina ovih brendova zabilježila je dvoznamenkasti rast vrijednosti u odnosu na prethodnu godinu, uključujući Apple (12%), Google (27%), Amazon (37%), Microsoft (20%) i Samsung (11%). Jedina zapažena iznimka ovdje je Facebook, koji je zabilježio pad vrijednosti od 6 posto.
Sveukupno, tehnološki brendovi kombinirano vrijede 957,6 milijardi dolara. Čak i kad se uključi i nedavni pad Facebooka, to je impresivno povećanje od 9,7posto u odnosu na prošlu godinu.
Hoće li se dvoznamenkasti porast najvećih svjetskih tehnoloških divova nastaviti i 2020. ili će marke poput Amazona i Googlea početi primjećivati istu vrstu povratne sprege s kojom se Facebook susreo među potrošačima i regulatorima, vidjet ćemo za godinu dana.