Britansko tijelo za standarde oglašavanja, ili ASA, odobrilo je službenu zabranu dviju reklama za mobilne aplikacije popularne trgovačke platforme Crypto.com koja je promicala jednostavnost kupnje kriptovaluta, kao i zarađivanje prinosa na digitalnu imovinu.
Stekavši slavu unutar industrije zbog strogog zakonodavstva o predloženim implikacijama oglasa za kriptovalute, ASA je označila marketinški materijal za kršenje niza pravila financijskog nadzora, uključujući ne navođenje rizičnog potencijala ulaganja, zlouporabu nedostatka razumijevanja tržišta od strane potrošača i ne navodeći ograničenja kupnje kriptovaluta kreditnim karticama.
Crypto.com dobrovoljno je uklonio oglas nakon što je zabrinutost izražena, ali je ušao u raspravu o samim pojedinostima oglasa s regulatorom, navodeći da je namjera oglasa, objavljenog na aplikaciji Love Ball 30. srpnja 2021. godine, bila da korisnici mogu zaraditi do 8,5 posto kroz ulaganja u prinose, a ne specifičnu kripto imovinu.
Isto tako, prema pisanom odgovoru Crypto.com, naknadni oglas, objavljen u aplikaciji za novine Daily Mail 1. rujna, namjeravao je prikazati brz proces kupnje kripto imovine na svojoj platformi. 'Odmah kupite Bitcoin kreditnom karticom', za razliku od izravnog savjetovanja potrošača da se uključe u trgovinske aktivnosti.
Crypto.com-ov marketing u Sjedinjenim Američkim Državama potaknuo je agresivniji pristup kripto tvrtki u nastojanju da se predstave mainstream publici. TV reklama s Mattom Damonom, kupnja 700 milijuna dolara vrijednog dvadesetogodišnjeg najma prava imenovanja povijesnog Staples Centra, sada poznatog kao Crypto.com Arena, kao i pokretanje NFT-ova u partnerstvu s UFC-om, proširilo je ambicije platforme.
Zaključujući procjenu, ASA je savjetovala Crypto.com da budući marketinški materijal takve vrste mora dovoljno jasno naznačiti da je vrijednost ulaganja u kriptovalute promjenjiva i volatilna, te da su kriptovalute i dalje neregulirane.
Uz to, da promotivni materijal ne "neodgovorno iskorištava nedostatak iskustva ili lakovjernost potrošača neodgovornim poticanjem ulaganja u kriptovalute pomoću kreditnih kartice", kao i da bi "korištenje kreditne kartice moglo podlijegati višim kamatnim stopama, dodatnim naknadama i da neki izdavatelji kreditnih kartica zabranjuju kupnju kriptovaluta."
Iz Crypto.com-a iznijeli su namjere da rade zajedno na smjernicama i politikama ASA- e pri kreiranju i predlaganju novih marketinških kampanja za svoju publiku u Velikoj Britaniji.
- Cijenimo suradnički dijalog i angažman ASA-e u vezi s oglašavanjem u Ujedinjenom Kraljevstvu u ovoj relativno novoj industriji te ostajemo predani suradnji s njima i regulatorima diljem svijeta kako bi se osiguralo da su sve naše aktivnosti u skladu s najnovijim regulatornim smjernicama - rekao je zastupnik Crypto.com-a.
U prosincu 2021., ASA je označila brojne tvrtke povezane s kriptovalutama zbog kršenja pravila oglašavanja u svojim marketinškim kampanjama.
15. prosinca, ASA je napomenula marketinške kampanje Coinbasea, Krakena i eTora, između ostalog, za obmanjujući investicijski materijal. 22. prosinca optužili su nogometni klub Arsenal F.C i blockchain tvrtku Chiliz da iskorištavaju neiskustvo potrošača u izdavanju i naknadnoj promociji tokena navijača kluba, AFC.
Ranije tog mjeseca, zastupnici u parlamentu u Odboru za odabir riznice molili su nacionalno sveobuhvatno financijsko tijelo, FCA, da ulaganja na tržište kriptovaluta ne bi trebalo uspoređivati s tradicionalnim ulaganjima, te da kriptovalute mogu koristiti kriminalci koji žele prati novac.