Nekoć je Microsoft predstavljao zli tehnološki imperij protiv kojeg su se udružili Apple i Google. Danas su uloge zamijenjene. Ovih dana glavni je negativac Google.
Posljednjih nekoliko godina ostvarena su brojna partnerstva između triju najvećih tehnoloških kompanija – Applea, Microsofta i Facebooka – koja ukazuju na ovakav razvoj događaja. Microsoft je, primjerice, 2007. godine uložio 15 milijardi dolara u Facebook. Facebook, dodatno, generira enormne količine prihoda od oglašavanja preko iOS aplikacije. Microsoft, primjerice, stoji iza Appleove Siri, a gomila podataka skupljenih preko upita upućenih Siri koriste Microsoftu za unaprjeđenje machine-learning procesa. Isto tako, Microsoft je 2007. kupio oglašavačku platformu Atlas za 6,3 milijarde dolara, a zatim platformu 2013. prodao Facebooku za zanemariv iznos. Apple i Microsoft su predvodili grupu kompanija koja je na koncu nadmašila Googleovu ponudu u borbi za Nortelove mobilne patente. To je Google prisililo na 12 milijardi vrijednu akviziciju Motorole.
Ovakvo udruživanje za Google dolazi u najgore vrijeme. Naime, kompanija se već neko vrijeme nalazi u takozvanom prijelaznom periodu. To je dovelo do toga da CEO tvrtke, Larry Page, nezadovoljan tempom kojim kompanija napreduje, preda dio odgovornosti Sundaru Pichaiju. Nikesh Arore, zadužen za financijsku stranu priče, napustio je Google i otišao u Softbank.
Što muči Google?
Oglašavanje na tražilicama najbolji je način zarade na webu. Međutim, ljudi sve manje koriste tražilice na mobilnim uređajima – barem ne onoliko koliko su koristili na desktop računalima. Stoga Googleovi prihodi od oglašavanja ne bilježe jednak rast kao prije.
Velik dio problema jest i činjenica da se dio pretrage za raznoraznim proizvodima preselio na Amazon. Googleu ne pomaže niti spor s Europskom unijom, koja na Google gleda kao na parazitsku američku kompaniju i ima namjeru razdvojiti je. Facebook se, pak, odlučio natjecati s YouTubeom u borbi za video oglašavanje i postoji šansa da mu to pođe za rukom.
Problemi Google Glassa
Da stvar bude gora, čini se kako Google Glassu ide poprilično loše. 2014. nije bila blagonaklona prema tom inovativnom gadgetu, a čini se kako se neće puno promijeniti u 2015. godini. Naime, uređaj nije oduševio korisnike i nije ušao u širu upotrebu kao što se očekivalo.
Nekoliko je razloga. Prvi je činjenica da Google Glass sadrži svega stotinu aplikacija. Usporedbe radi, iTunes App Store je prošlog lipnja sadržavao 1,2 milijuna aplikacija. Neke kompanije jednostavno smatraju kako kreiranje aplikacija za Glass nije vrijedno truda. Twitter je, primjerice, odustao u listopadu, a nije jedini. 9 od 16 programera aplikacija za Reuters je izjavilo kako su odustali od izrade aplikacija za Glass jer proizvod nitko ne kupuje. Pritužbe stižu i na račun trajanja baterije.
Nije pomogla niti dizajnerska intervencija Dianne von Furstenberg, a kreator Glassa, Babak Parviz, napustio je Google da bi radio za Amazon. Situacija zaista ne ulijeva povjerenje.