Tehnopolis
StoryEditor

Nitko ne može reći da je Twitter neuspjeh…osim ako ga usporedimo s Facebookom

05. Kolovoz 2014.
Piše:
lider.media

Jedna od glavnih razonodi tehnološkog doba u kojem živimo jest stalno prozivanje Twittera, društvene mreže zasnovane na komuniciranju postovima od maksimalno 140 znakova, da iscrpno objašnjava svoje poteze.

Ta društvena mreža tvrdi da ima 270 milijuna korisnika i 500 milijuna tweetova svaki dan te je jedan od najbržih i najkorisnijih izvora vijesti i zabave na planeti. Ipak, prozivali su ih zbog financijskig gubitaka ili brzine pridobivanja novih korisnika. Nakon nedavne objave odličnih poslovnih rezultata, pak, te će kritike barem neko vrijeme biti znatno rjeđe.

Većina analitičara i korisnika koji aktivno prate Twitter zauzima gotovo majčinski ton, odnosno zaštitnički su nastrojeni, ali daju i kritički pogled te ukazuju na potencijal napretka. To je posebno jasno kada pričamo o najvećoj snazi Twittera - nevjerojatnoj brzini pružanja informacija, što je ujedno i mana kada je riječ o privlačenju novih korisnika neupoznatih s platformom.

- Twitter je sjajan medij i izvrstan je alat za ljude poput mene koji mare za specifične teme. Strašno je koristan i štedi mi velike količine vremena i novca. Međutim, prosječni korisnik interneta ga neće koristiti. Platforma mora biti ‘poglupljena‘. – izjavio je analitičar Youssef Squali koji smatra da ta Twitter mora biti više prijateljski nastrojen prema korisnicima.

Naravno, uvijek će se naći horda obožavatelja koji će krenuti u obranu svake kritike. Mnogo stručnjaka ‘poludi‘ kada bude upitana kako poboljšati Twitter.

- Mislim da je Twitter izvrstan. – odgovorio je Jason Stein, osnivač agencije Laundry Service koja se bavi društvenim medijima. Dodatno je nazvao Twitter ‘nevjerojatnom tvrtkom‘ i ‘sjajnom platformom‘.

Twitter napreduje, to je neosporivo, ali ne onako brzo kako bi mnogi htjeli. Financijsko izvješće drugog kvartala iznenadilo je i uzbudilo investitore – prihodi su narasli na 312 milijuna dolara, broj korisnika je porastao za 24 posto, uključujući skok od 29 posto u ‘preobraćenim‘ mobilnim korisnicima.

- Produkt je najbitniji, a on se poboljšao. CEO Dick Costolo unaprijedio je doživljaj korisnika, povećao broj korisnika, kao i angažiranost tih istih korisnika. – rekao je Anthony DiClemente, analitičar digitalnih medija u tvrtki Nomura Securities.

Twitter, međutim, još mora izaći iz sjene diva među društvenim mrežama – Facebooka. Ta je mreža od Twittera starija par godina, ali mnogo veća i najčešća je referentna točka za usporedbu s Twitterom. To se ogleda u naslovima kao što su ‘Twitter je tamo gdje je Facebook bio prije dvije godine‘ ili ‘Twitter podsjeća na Facebook prije dvije godine‘.

Za Twitter je to zastrašujuća usporedba. Facebook ima više od milijardu korisnika, povećao je prodaju za 44 posto u godini dana i jedna je od pet najvećih tvrtki gledajući tržišnu vrijednost. U tome i jest problem – uvijek se pojavljuje ono ‘Ako je Facebook uspio, može i Twitter‘.

One koji priželjkuju Twitterovu ekspanziju poprilično zabrinjava usporavanje rasta u SAD-u, uz dodatak od samo tri milijuna američkih korisnika u posljednja tri mjeseca.

- Ako dodaju deset, dvanaest ili petnaest milijuna korisnika po kvartalu, ni to nije dovoljno. Facebook je dokazao da je moguće imati platformu s milijardom korisnika. Facebook je 2009. godine rastao 100 posto godišnje. S Twitterom nije takva situacija. On raste 30 posto godišnje. – tvrdi Squali.

Angažiranost korisnika još je jedan parametar u kojem Twitter zaostaje za Facebookom.

- Twitter je sa svojih 270 milijuna korisnika jedna od najvećih društvenih platformi ikada. Ako na stvari gledamo na taj način, to je sasvim jasan znak uspjeha. Onda pogledamo na brojke o dnevnom angažmanu korisnika koji iznosi svega pet minuta dnevno…ako to usporedimo s Facebookom, s 1,3 milijarde korisnika i prosječnim angažmanom korisnika od 40 minuta, ne djeluje više tako impresivno. – nastavlja Squali.

Twitter i Facebook natječu se i za zaradu od oglašavanja. Stein objašnjava da se u svojoj tvrtki Laundry Service često susreće sa situacijom u kojoj klijenti ulažu 75 posto raspoloživog kapitala na oglašavanje na Facebooku, a samo 25 posto na Twitteru.

Kompanije poput te mogle bi odlučivati o budućnost Facebooka i Twittera. Istraživanje  koje je provedeno od strane RBC Capital Markets i Ad age na 1700 oglašavača tvrdi da 71 posto tvrtki planira povećati potrošnju na oglašavanje na društvenim mrežama u sljedećoj godini, pri čemu su Facebook i Twitter rame uz rame kao najpoželjnije platforme, a YouTube smo malo zaostaje za njima.

Međutim, Facebook je znatno ispred Twittera kad je oglašavanje u pitanju. – Što se oglašavanja tiče, Twitter ima još puno posla da bi postao jednako dobar u targetiranju korisnika i mjerenju kao što je Facebook. – kaže Stein.

Twitter dobiva i puno upita na račun često mijenjanja menadžmenta. Niti jedna od tih mana nije letalna za Twitter, ali svi žele da napreduje. Na sreću, svatko ima ideju kako to postići i što promijeniti kako bi Twitter izrastao u diva kao što je Facebook.

No tko zna, možda Twitter i ne mora postati uspješan kao Facebook, već sam za sebe postaviti mjerilo svojeg uspjeha? Ionako je riječ o dvije sasvim različite društvene mreže zvog čega svaka od njih ima svoje mjesto na tržištu...

22. studeni 2024 21:29