Naš je stav da ne treba žuriti s 4G mrežom na hrvatskom tržištu. Odlučili smo dodatno investirati u našu 3G mrežu što će nam omogućiti i jednostavniju tranziciju na 4G mrežu koju ćemo lansirati onda kada budemo vjerovali da je pravo vrijeme za to
tako je rekla Allison Kirkby, nova predsjednica uprave Tele2 grupe, koja je tu funkciju preuzela 1. rujna ove godine, ponovivši stav kompanije oko ulaganja u mobilnu mrežu nove generacije u Hrvatskoj. Kirkby je ocijenila kako je hrvatsko tržište vrlo zahtjevno, a posebno je naglasila nedostatak predvidivosti kada je riječ o porezima i regulativi.
- Vrlo sam ponosna na to kako radi naš lokalni tim unatoč činjenici što ima najslabiju mrežu u zemlji, ali i to će se uskoro promijeniti. Vidimo rast na hrvatskom tržištu i zato smo odlučili ulagati ove i iduće godine. Ponovno gledamo pozitivno na Hrvatsku – rekla je Kirkby.
Ne planiraju ulazak na nova tržišta već će se fokusirati na jačanje pozicije na postojećim. Tele2 trenutačno najviše ulaže u Kazahstanu i Nizozemskoj. Na press konferenciji u Amsterdamu predstavljena je njihova nova 4G mreža, prva u svijetu koja je isključivo 4G čime je Tele2 postao prvi „4G only“ mobilni operator pružajući podatkovne, a od iduće godine i glasovne, usluge preko 4G mreže bez potrebe za starom 2G/3G infrastrukturom.
Tele2, koji u Nizozemskoj već ima razvijenu fiksnu mrežu, na ovaj se iskorak i ulaganje od oko 400 milijuna eura odlučio nakon što je nizozemski regulator 2009. odlučio otvoriti tržište za četvrtog mobilnog operatora s ciljem snižavanja cijena.
– Tele2 je uvijek bio i uvijek će biti izazivač – rekla je Kirkby.
Misija Tele2 u Nizozemskoj je imati izvrsnu pokrivenost i brzine po najnižoj cijeni.
- Krećemo u podatkovni rat i želimo protresti nizozemsko tržište – rekao je Jeff Dodds, predsjednik uprave Tele2 Nizozemska.
Uvjereni su da imaju mrežu koja će promijeniti tržište. Trenutačno pokrivenost ovom mrežom u Nizozemskoj iznosi 65 posto u zatvorenom prostoru, a plan je da to bude oko 90 posto do kraja iduće godine. Kod LTE Advanced mreže dostiže se brzina i do 225 Mbps. Tijekom press konferencije demonstrirano je skidanje videa za što su na 3G mreži bile potrebne tri do četiri minute, na 4G 11 sekundi, a na LTE Advanced osam sekundi. Korisnici u Nizozemskoj će za 24 GB prometa s neograničenim pozivima i SMS porukama mjesečno plaćati 35 eura. Cilj Tele2 je osvojiti 20 do 25 posto tržišta.
No, za Hrvatsku se kako je istaknula Kirkby, a potom i Malin Holmberg, predsjednica uprave Tele2 Hrvatska, po pitanju ulaganja u 4G mrežu ništa ne mijenja. I dalje je na čekanju iako se vrijeme kada će Tele2 biti spreman na tu investiciju „približava“. Što se treba promijeniti da bi se to dogodilo?
– Kada budemo lansirali 4G mrežu to će morati biti za veliki dio tržišta s relevantnom ponudom. Ne zanimaju nas samo teoretski ekstremne brzine u jednom gradu. Za nas je to masovno tržište i kada budemo vidjeli dovoljno veliku potražnju, uložit ćemo u 4G mrežu – rekla je Holmberg, dodajući da za njih nije problem to što glavni konkurenti, HT i Vipnet, već snažno invesitraju u 4G mrežu.
Tele2 je dosad uložio u 4G mrežu u šest zemalja. Što se tiče Hrvatske, u tijeku su ulaganja u unapređenje 3G mreže koja su najavljena u veljači ove godine i trebala bi trajati dvije godine. Dosad je uloženo, rekla je Holmberg, nekoliko stotina milijuna kuna, a prvi je fokus na obalno područje pa ono uz autoceste. Kako je ranije najavljeno, investicija u nadogradnju mreže u 2015. dosegnut će ukupan iznos uložen u mrežu u proteklih šest godina u Hrvatskoj.
Osim toga, Tele2, koji je globalno prepoznat kao pružatelj M2M (Machine to Machine) i IoT (Internet of Things) usluga, na taj segment i općenito poslovne korisnike, sve će se više fokusirati i u Hrvatskoj. Tele2 broji M2M klijente u više od 50 zemalja širom svijeta, a rješenja za povezanost, koja se koriste u fleet menadžmentu, automatskom očitanju brojila, sigurnosnim rješenjima, daljinskom upravljanju sustavima i njihovom praćenju, dio su tog portfelja proizvoda. U Hrvatskoj zasad imaju dva korisnika M2M usluga – Solvis, globalnog proizvođača solarnih ćelija i panela, koji je zahtijevao povezive solarne panele kako bi uvijek mogao optimizirati njihove performanse i na brz način riješiti problem koji se može pojaviti, i startup Pet Finder, koji vlasnicima ljubimaca uz pomoć pametne ogrlice i GSM/GPS lokalizatora omogućuju pronalaženje ljubimca u stvarnom vremenu.
- Tele2 je i u ovom segmnetu cjenovni lider, rekao je Adrian Garrett, član Uprave i glavni komercijalni direktor Tele2 Hrvatska, dodajući da primjećuje sve više potražnje za ovakvim uslugama na hrvatskom tržištu.
Tele2 se u M2M uslugama odlučio na globalni pristup, a ne na ponudu ograničenu na lokalno tržište, pa tako tvrtke iz Hrvatske imaju pristup unificiranoj usluzi bez obzira na kojem tržištu posluju.