Preporučeno
StoryEditor

Bogdan Tihava: Auto Hrvatska ne pripada nijednom lobiju, pa ni uvoznom

11. Veljača 2017.

U krizi autoindustrija je bila jedna od gospodarskih grana koje su najviše krahirale. Iako se u Hrvatskoj ne proizvode automobili, mnogo naših tvrtki povezano je s tom gospodarskom granom. Auto Hrvatska jedna je od takvih tvrtki koje su uspjele preživjeti krizu, čak bi se moglo reći, neokrhnute. Recept je bio vrlo jednostavan: umjerena i oprezna poslovna politika. Razgovarali smo s Bogdanom Tihavom, glavnim izvršnim direktorom Auto Hrvatske.

Kakva vam je struktura prihoda? Koji je segment poslovanja najjači, a koji želite ojačati?

– Želimo se nastaviti razvijati u gospodarskom programu. U Hrvatskoj smo izgradili kvalitetnu poslovnu prodajno-servisnu mrežu. Težimo uravnoteženju doprinosa rezultata među članicama Poslovne grupe, no u proteklom razdoblju gospodarski program u uvoznoj i prodajno-servisnoj ulozi više od 50 posto utječe na rezultate i kapacitete Poslovne grupe Auto Hrvatska. S lanjskim rastom tržišta i očekivanjima u sljedećim godinama želimo ojačati osobni program vozila.

• Konkretno?

– To znači i prodaju osobnih automobila i servisnu djelatnost. Servisiranje vozila uloženi je rad i u tom radu stvaramo dodanu vrijednost, to je zapravo naša proizvodnja.

• Ali mnogi će reći da to nije proizvodnja jer je Auto Hrvatska uvoznica. Pravi je poduzetnik onaj koji proizvodi konkretnu stvar, a svi drugi nisu.

– S vašim glavnim urednikom raspravljao sam upravo o toj temi prije nekoliko godina. Gospodarska grana najsrodnija proizvodnji upravo je servisna djelatnost. Sa svoje 24 lokacije na kojima imamo servisnu mrežu i 280 zaposlenika mi zapravo proizvodimo. Pojam proizvodnje mijenja se. U svakom slučaju, naša servisna djelatnost sigurno je ‘al pari‘ proizvodnji iako proizvodnja i servis svaki za sebe imaju kriterije i procese.

• No vama odgovara dosadašnja politika u kojoj se preferirao uvoz. Jeste li dio uvoznog lobija, kako bi se reklo? Planirate li kakvu proizvodnju?

– U ovoj poslovnoj godini pripremit ćemo plan rasta i  razvoja Poslovne grupe Auto Hrvatska od 2018. do 2022.  Ne vjerujem da će se u planovima naći put prema proizvodnji jer to je druga disciplina. Još vidimo mnogo prostora za napredak u svojemu temeljnom poslu, prodaji i održavanju vozila, prema načelu ‘sve na jednome mjestu‘. Nažalost, uslužnu djelatnost društvo nedovoljno vrednuje. Servisna djelatnost kao radom novostvorena vrijednost u Hrvatskoj je naša proizvodnja. Iskreno žalimo što ovdje nema proizvodnje vozila, no to se i ne može očekivati jer ne postoji nijedna komparativna prednost u odnosu na zemlje proizvođače. Naravno da iz toga isključujem izniman pothvat Rimac automobila. U tom su segmentu i ponuda i tržište vrlo mali. Auto Hrvatska u svom se poslovanju oslanja isključivo na očekivanje tržišta i nije pripadnica nijednog lobija.

Cijeli intervju možete pročitati u tiskanom izdanju Lidera.

>>>Auto Hrvatska – Istoznačnica za stručnost i konkurentnost na autotržištu

19. studeni 2024 00:50