Preporučeno
StoryEditor

Croatia Airlines i Ministarstvo: Otvoreni smo za razgovor o Heathrowu

16. Studeni 2016.

Uprava Croatia Airlinesa (CA) nije iz Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture primila formalni zahtjev za razmatranje ili zaustavljanje prodaje prava polijetanja i slijetanja za londonski aerodrom Heathrow, ali je kao i dosad otvorena je za razgovore, a tu spremnost ističu i iz Ministarstva.

Na pitanje je li bilo formalnih zahtjeva za razgovorom o "slotovima" Croatia Airlinesa za Heathrow, Hini je iz domaćeg zračnog prijevoznika odgovoreno da "navedeni zahtjev nije formaliziran, a Uprava Croatia Airlinesa otvorena je za razgovore s nadležnim ministarstvom o svim poslovnim aspektima tvrtke, kao što je bila i dosad".

I u resornom ministarstvu Hini je potvrđeno kako zahtjev za razgovorom nije formaliziran, no kako se održava redovna komunikacija s Upravom Croatia Airlines u ovom, ali i ostalim strateškim pitanjima.

Prema pisanju današnjeg Jutarnjeg lista, ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Oleg Butković je, kao predstavnik države kao vlasnika Croatia Airlinesa, zatražio od predsjednika Uprave Krešimira Kučka da zaustavi prodaju slotova na Heathrowu kako bi prije toga zajedno s ministrom za državnu imovinu Goranom Marićem razgovarao sa čelnicima Croatia Airlinesa je li prodaja slotova jedino rješenje za gubitke koje Croatia Airlines ima na liniji Zagreb - London Heathrow.

Upitani kakva je ekonomska računica letova Croatia Airlinesa na liniji Zagreb - London Heathrow, isplati li se tvrtki održati postojeću liniju u sadašnjem formatu i zašto Uprava smatra da je prodaja slotova najbolje rješenje, iz Croatia Airlinesa odgovaraju da je prodaja slotova u planovima još od 2013. godine, prvo kao jedna od mjera programa restrukturiranja koji je odobrio Nadzorni odbor i prihvatila Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja, a zatim je ušla u poslovni plan za 2015. godinu.

"No lani nije došlo do realizacije, jer je procijenjeno da se ne može postići najbolja cijena te je mjera prebačena u poslovni plan za ovu godinu", kažu u Croatia Airlinesu.

Dodaju da se namjera prodaje slotova temelji na jasnoj ekonomskoj računici.

CA: Milijuni eura gubitaka na liniji za Heathrow

"Prestankom letenja na London Heathrow zaustavilo bi se kontinuirano stvaranje gubitaka na toj liniji, koji su od 2002. godine do danas premašili iznos od 21 milijuna eura. Uprava kompanije od 2013. godine uložila je maksimalne napore da se gubici, koji su tada bili gotovo 3 milijuna eura na godinu, smanje i svedu na najmanji mogući iznos. Tako je gubitak ove linije u 2015. godini iznosio milijun eura i očekuje se da će na istoj razini biti i ove godine, ali to je očito najbolje što je moguće napraviti u ovom trenutku", kažu u Croatia Airlinesu.

Dodaju kako postoje relevantne procjene vrijednosti slotova te da su u tijeku kontakti s više kompanija od kojih se prikupljaju ponude.

"U svakom slučaju, nastoji se postići najbolja moguća tržišna cijena, ali zasad se ne može govoriti o detaljima jer bi to moglo negativno utjecati na cjelokupni proces", kažu u upravi domaćeg avioprijevoznika.

U Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture smatraju da je prometne i financijske pokazatelje linije Zagreb - London Heathrow neophodno razmotriti, kao i njezin strateški značaj i potencijal te da će se tek na temelju tih konkretnih pokazatelja moći donijeti odluka o daljnjem održavanju ili ukidanju linije.

"Nužno je izbjeći rješenja s kratkoročnim i ograničenim učinkom koji bi u skoroj budućnosti mogli Croatia Airlines dovesti u nepovoljan položaj", kažu u Ministarstvu.

Na pitanje koliko je održavanje linije Zagreb - London Heathrow bitno za hrvatski turizam, u Croatia Airlinesu odgovaraju da je Heathrow tek jedno od 35 europskih odredišta koje su zrakoplovi Croatia Airlinesa povezivali tijekom ove sezone te da kompanija u sklopu svog mrežnog modela poslovanja, osim s Heathrowom, izravno povezuje hrvatsko tržište sa svim najvažnijim europskim prometnim čvorištima, kao što su Frankfurt, München, Zürich, Beč, Pariz, Bruxelles, Amsterdam i drugi gradovi.

U Ministarstvu ocjenjuju da je tržište Ujedinjenog Kraljevstva svakako vrlo važno i zanimljivo tržište za hrvatski turistički sektor.

"Osim što pruža pristup navedenom tržištu te samim tim znatan priljev turista iz Ujedinjenog Kraljevstva, Heathrow je jedno od najvećih europskih čvorišta koje osigurava povezanost sa cijelim svijetom", kažu u Ministarstvu. No, kao i u Croatia Airlinesu, i u Ministarstvu napominju da Croatia Airlines u sklopu svog mrežnog modela poslovanja izravno povezuje hrvatsko tržište sa svim najvažnijim europskim prometnim čvorištima te se time omogućuje pristup globalnom tržištu bez značajnih ograničenja za putnike.

"Putnicima se iz tih čvorišta omogućuju kvalitetne prometne veze diljem svijeta i to u suradnji s partnerima iz udruge Star Alliance te drugim avioprijevoznicima s kojima se komercijalno surađuje u prijevozu putnika. Vrijedi podsjetiti i na podatak kako su ove godine, prvi put u povijesti, uvedene četiri nove linije (iz Zagreba u Lisabon, Milano, Prag i Sankt Peterburg), čime je tvrtka još snažnije pridonijela razvoju hrvatskog turizma, odnosno gospodarstva", ističu u Croatia Airlinesu.

Podsjećaju da je program restrukturiranja Croatia Airlinesa završen 2015. godine te da je kompanija uspješno restrukturirana i financijski stabilizirana.

"No", dodaju, "kako bi se razvojno okrenula prema budućnosti nužna je daljnja racionalizacija poslovanja u svim segmentima, pa tako i u segmentu vezanom za optimizaciju mreže, odnosno letenja".

I u Ministarstvu kažu da nakon okončanja restrukturiranja Croatia Airlines u 2015. godini, preostaje praćenje poslovanja Croatia Airlines, a jedna od mogućnosti daljnjeg razvoja kompanije je svakako i ulazak strateškog partnera u vlasničku strukturu.

22. studeni 2024 10:53