Prije nekoliko godina malo je trgovaca imalo karticu lojalnosti, a danas prosječnom kupcu treba poseban novčanik samo za njih. Naime, sve više trgovaca, velikih i malih, uvelo je karticu lojalnosti, uvode ih i ljekarne, dućani koji prodaju igračke, oni koji prodaju namještaj, odjeću, čak i autodijelove.
– Odnos kupca i trgovca uvelike se promijenio u zadnjih 10 godina, a s razvojem tog odnosa unaprijeđen je i sustav lojalnosti. Danas je upotreba te kartice postala standard u trgovini, čak jedan od važnijih kriterija kupca pri odabiru trgovine – kažu nam iz Konzuma. Njihov program MultiPlusCard proširio se na mnoge druge partnere – Zagrebačku banku, Hrvatski Telekom, Allianz, Atlas, Pevec, Kozmo, Tisak, Intersport, Modianu, F&F, Abrakadabru te najnovijeg – Farmaciju.
Tko je na vrhu
– Svi partneri uz redovnu pogodnost sakupljanja i iskorištavanja nagradnih bodova, korisnicima programa nude i dodatne pogodnosti kao što su: posebni popusti na pojedine proizvode i usluge, popusti na pojedine kategorije proizvoda ili brendove proizvoda i slično. Popusti na ukupnu kupnju, pojedine proizvode, brendove proizvoda ili kategorije proizvoda kreću se i do 50 posto, ovisno o partneru programa – napominju u Konzumu.
>>>Pet iskušanih trikova za bildanje lojalnosti prema brendovima
Ističu kako je cilj kartice lojalnosti briga o korisnicima, koja se odražava u osiguravanju brojnih pogodnosti prilikom kupnje te kreiranju posebnih ponuda samo za korisnike kartice. Da je MultiPlusCard najuspješniji program lojalnosti u Hrvatskoj potvrđuju i brojke. MultiPlusCard danas ima 1,300.000 korisnika kartice, od kojih za svako obračunsko razdoblje oko 450.000 najvjernijih dobiva knjižicu MultiPlusCard s kuponima i drugim pogodnostima. Čak 77 posto svih korisnika programa vjernosti koristi se upravo programom nagrađivanja MultiPlusCard.
Ključ poslovanja
U dm-u lojalnost je, kažu, ključ poslovanja i ono što nastoje izgraditi u svakodnevnom odnosu s kupcima. – Naše poslovne odluke usmjerene su prema tome da zaslužimo povjerenje kupaca i opravdamo povjerenje onih koji su nam ga već dali. Active beauty kartica Svijeta prednosti važan je alat putem kojeg nagrađujemo svoje kupce, informiramo ih o aktivnostima, ali i putem kojeg prepoznajemo njihove želje i potrebe – kažu u dm-u.
Ističu da je budućnost trgovine u daljnjem usavršavanju poslovnih načela koja stavljaju čovjeka u središte poslovanja i koja omogućuju daljnju personalizaciju ponude i zato je program lojalnosti ključan. – U obzir uzimamo i generaciju milenijaca, koja traži jednostavnost, a istraživanja pokazuju da joj je personalizacija iznimno važna. Milenijci ne teže materijalnom već traže iskustvo, a to im možemo osigurati putem programa pogodnosti i uspostavljanjem izravne komunikacije na kanalima koje svakodnevno upotrebljavaju – napominju u dm-u. Da bi kartica lojalnosti bila uspješna, na prvom su mjestu jednostavnost i transparentnost programa. Članovi moraju znati prema kojoj logici prikupljaju bodove, odnosno što moraju napraviti da bi ih dobili. Principi realizacije bodova i preuzimanje pogodnosti moraju biti jednostavni i ne iziskivati međukorake i dodatne komplikacije koji kupce mogu frustrirati.
‘Lojalna‘ aplikacija
Iz Konzuma napominju da pogodnosti programa kontinuirano razvijaju prema potrebama kupaca, a jedna od velikih novosti ove godine je i projekt ‘MultiPlusCard cijene‘ u svim Konzumovim trgovinama, gdje su uvedene i do 40 posto niže cijene za sve korisnike programa MultiPlusCard u svrhu nagrađivanja vrijednosti potrošača. No kartica lojalnosti nije jedina mogućnost praćenja navika kupaca. Naime, kada bi se aktivnije pristupilo dobro poznatim činjenicama da 75 posto prometa u trgovinama ostvaruju stalni kupci, od kojih mnogi pokraj popisa za kupnju u džepu imaju pametni telefon, svakako bi većina trgovaca u poslovanje uvela neku od brojnih mogućnosti koje donose moderne tehnologije. ‘Jedan od takvih primjera je aplikacija Hatch!. Riječ je o platformi lojalnosti prvoga hrvatskog proizvođača softvera, tvrtke LogIN. Aplikacija je lansirana još u lipnju i to kao otvorena za sve obrte i tvrtke, za razliku od sličnih programa nagrađivanja vjernosti kupaca gdje se bodovi mogu iskoristiti samo u pojedinačnim subjektima. No potencijal te aplikacije prepoznao je dosad samo jedan maloprodajni trgovački lanac – Sloga Podravska trgovina‘, piše u priopćenju te trgovine.