- Rekordni broj putnika u zračnom prometu posljedica je sve veće priuštivosti putovanja avionom. U sljedećih osam godina očekujemo udvostručenje zračnog prometa u Hrvatskoj, rekao je Tonči Peović, direktor Zračne luke Brač, na 16. Hrvatskom turističkom forumu kojim su otvoreni ovogodišnji Dani hrvatskog turizma u Bolu na Braču.
Tradicionalni Hrvatski turistički forum ovoga se puta bavio temom Zračni promet – preko granica do cjelogodišnjeg poslovanja i razmatrale su se mogućnosti produljenja turističke sezone.
U srpnju je kroz hrvatske zračne luke prošlo gotovo milijun i pol putnika, odnosno oko 4,4 milijuna putnika u prvih sedam mjeseci ove godine, a to je porast od 12,4% u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Međutim, privlačnost destinacije ovisi o prometnoj dostupnosti, istaknuo je predsjednik Udruženja zračnog prometa HGK Peović.
Istraživanja pokazuju porast avionskih putnika starijih od 55 godina te Peović smatra da bi se trebala osmisliti kvalitetnija ponuda za njih u mjesecima kada se ne može osloniti isključivo na blagodati mora i sunca. Kao uzor je naveo Las Vegas i Laponiju, gradove koji su turistički atraktivni iako im prirodne danosti ne idu na ruku, ali rješenje vidi i u združenom djelovanju marketinških kampanja, putničkih agencija i mreže lokalnih firmi i obrta te korištenju sredstava iz fondova EU za razvoj privlačnog proizvoda, usluga na lokalnoj razini, ali i potrebne infrastrukture.
- Jedno od četiri putovanja stanovnika Europske unije odvija se u srpnju ili kolovozu, konstatirala je zamjenica glavnog tajnika Udruženja putničkih agenata i tour operatora EU Christina Russe te pojasnila kako je zračna povezanost u Europi dobra i bilježi veliki napredak, ali Hrvatska malo zaostaje za tim trendom jer se čak 70% putovanja odnosi na cestovni promet, dok je u EU to 35%. Razlog tome je i relativna blizina Hrvatske europskim zemljama. - Poboljša li se zračna povezanost, postoji potencijal privlačenja više turista iz drugih europskih i prekomorskih tržišta, smatra. Također, Russe je naglasila kako je sezonalnost globalni problem te da 70% europskih putnika u Hrvatskoj odsjeda u periodu od svibnja do rujna. Umjesto nuđenja vlastitih vizija rješenja problema, Russe je ukazala na primjer Azora kojima je osiguravanje bolje prometne povezanosti otvaranjem novih avionskih linija značajno utjecalo na turističke rezultate.
Vesna Zeneral, direktorica komercijalne potpore, proizvoda i nabave TUI Grupe, izjavila je kako se ne možemo oslanjati na ono što je Bogom dano, treba stvarati sadržaje koji ne ovise o vremenskim prilikama te obogatiti ponudu usluga i aktivnosti koja se mogu nuditi izvan sezone. - Produženje sezone izazov koji zahtijeva naporan rad i rezultati se ne ostvaruju preko noći. Svi partneri moraju raditi zajedno i investirati kako bi se sezona produžila. To je formula, smatra Zeneral.
Dani hrvatskog turizma održavaju se od 26. do 27. listopada u organizaciji Ministarstva turizma, Hrvatske turističke zajednice i Hrvatske gospodarske komore.